Три четвърти от населението на България се доверява на препоръка от приятел при избор на продукт или услуга. 40% пък вярват на чутото и видяното по телевизията и на телевизионната реклама, твърди проучване на Synovate България.
Третият най-влиятелен и достоверен канал за получаване на информация е интернет. 29% от българите вярват на видяното и прочетено в корпоративни сайтове, мнения на други потребители, спонсорирани линкове в търсачки, имейл и банер реклама.
"Свидетели сме на еднa особено важна промяна – промяната във формата на доверието. Хората вече вярват повече на мнение на непознати в интернет, отколкото на посланията, които отправят брандовете към тях", коментира Пламен Русев – председател на е-Академи, по чиято поръчка е извършено изследването.
Според него, традиционният маркетинг няма да спре да съществува, но потребителите ще получават все по-голям набор от инструменти, за да игнорират посланията му. Ще са необходими е-обучени специалисти, които знаят как да работят в новата комуникационна среда на Мрежата.
Подобно на българите, англичаните също вярват на най-много на препоръка от приятели, като за острова доверието към препоръките е цели 91%. Това показват резултатите от проучване на Нилсен, осъществено на Острова, където интернет рекламата изпревари по бюджети телевизионната. Следващият най-достоверен източник на информация е интернет с 68% от доверието на потребителите.
Информацията в печатните медии и рекламите в тях си разделят по 15% от доверието на потребителите, сочат резултатите от проучването на Synovate България.
9% от българите вярват на радио рекламата и само 1% на SMS рекламите. Неправилното и неподходящо ползване на мобилния канал – мобилна реклама и маркетинг и свеждането им до SMS кампании води до ниското доверие на българите, според Пламен Русев.