Как да разберем дали нашият онлайн магазин е готов за Black Friday?

Black Friday – денят, който носи огромни печалби на много бизнеси, достигащи до милиони долари. Неслучайно се превърна в толкова мащабно събитие, превзело целият свят.

снимка: Pixabay

Преди самия ден обаче е необходимо провеждането на една добра подготовка, включваща планиране, тестване и гарантиране на възможно най-доброто потребителско преживяване.

Но сигурни ли сте, че вашият онлайн магазин е готов за големия ден? Ако не сте, по-долу ще разгледаме ключови фактори, които оказват огромно влияние върху това да Black Friday да премине за вас гладко и успешно.

Уверете се, че вашият уебсайт е защитен

Едно от първите неща, на които ще наблегнем е сигурността. Тя е ключова за сайтовете за електронна търговия. Преди всичко е важно да изберете надежден хостинг, който ще осигури достатъчно ресурс, бързина и сигурност.

В тази връзка чували ли сте за така наречените SSL сертификати? Накратко ще кажем, че това е цифров сертификат, който удостоверява идентичността на даден сайт и позволява криптирана връзка.

SSL идва от съкращението “Secure Sockets Layer” – протокол за сигурност, който създава криптирана връзка между уеб сървъра и уеб браузъра.

Компаниите, сред които са най-вече собствениците на онлайн магазини, добавят SSL сертификат към своя сайт с цел да осигурят максимално високо ниво на сигурност при онлайн транзакциите и да запазят чувствителните данни на клиенти защитени.

SSL сертификатът има задача да поддържа интернет връзките сигурни и не позволява на кибер престъпниците да четат и променят информация. Именно затова ви препоръчва първо да помислите за добавяне на този вид цифров сертификат.

Внимателно планирайте офертите си

Преминаваме към маркетинговите стратегии и започваме с това да помислете какви оферти искате да предложите на вашите клиенти и с какво те се отличават от тези на вашите конкуренти. Постарайте се да предложите наистина нещо различно, което си струва.

Заедно с това е важно да планирате да ги рекламирате значително по-рано, като в най-добрия случай това трябва да е 3 седмици преди Black Friday. Можете да създадете имейл кампания или да пуснете реклами във Facebook и Instagram.

Направете анализ на трендовете

От съществено значение е да проучите и да анализирате какви са актуалните трендове, които работят и ще привлекат повече клиенти към вашия онлайн магазин, особено що се отнася до Black Friday. Този ден е отлична възможност да изпреварите коледното пазаруване например и да поставите началото на още по-добро развитие на вашия онлайн бизнес.

Тук е важно да кажем, че е необходимо да разполагате с инструменти за измерване на активността по време на кампанията ви за Black Friday, за да знаете кои стратегии работят и кои не, както и къде има потенциал, но се нуждае от подобрение. Всичко това ще ви помогне да бъдете още по-добри следващата година.

Развихрете се при създаване на маркетинг стратегии

Опитайте се да бъдете максимално креативни и се старайте да създадете наистина интригуващи и по-различни стратегии, с които потребителите ще запомнят.

Много е важно да обърнете специално внимание на неща като:

  • банери за вашия онлайн магазин – те трябва да бъдат тематични, като имайте предвид, че банерите са подходящи не само за вашия сайт, но и за профилите ви в социалните мрежи;
  • създайте имейл кампания – персонализирайте имейлите, изпратени до клиенти, предложете им нещо наистина специално, като отстъпка при регистрация във вашия сайт, бърза доставка и други;
  • не пренебрегвайте изоставените колички – обърнете специално внимание на потребителите, които са започнали да пазаруват от вашия магазин, но са изоставили количката и не са завършили своята поръчка.

Актуализирайте продуктовия каталог

Обърнете специално внимание на продуктовите страници във вашия онлайн магазин. Всяка една от тези страници трябва да съдържа ключова информация като:

  • описание на продукта
  • снимки на продукта
  • цена на продукта
  • информация за доставка 

Всичко това трябва да бъде добре оформено и подредено, така че да бъде лесно намирано и възприемано от всеки един потребител. Не забравяйте във вашите описания да включите и ключови думи, което ще допринесе за оптимизацията на съответната страница и сайта като цяло.

Обърнете специално внимание на доставката

Независимо колко добре работеща маркетингова стратегия сте изготвили, ако сте пропуснали да планирате начините, по които ще обработвате и изпращате направените поръчки, това ще доведе до неуспех на кампанията за Black Friday.

Препоръчваме ви да се обърнете към надеждна куриерска фирма, с която да работите, отделете и време за обработка на поръчките и тяхното изпращане. По време на Black Friday те ще бъдат много повече, затова е добре няколко човека от вашия екип да се занимават с това, така че да сте сигурни, че няма да има забавяне.

Сега, когато знаете някои от основните стъпки за това да подготвите по най-добрия начин вашия онлайн магазин за Black Friday, остава да ги приложите, защото почти не остана време до големия ден.

Коментар