
(снимка: A1 България)
Успешни практики при внедряване на SAP S/4HANA в подкрепа на дигиталната трансформация на Пощенска банка представиха експерти от А1 България по време на форума Winning Tomorrow! Същевременно експерти от екосистемата на SAP демонстрираха последните иновации и приложения на софтуера на компанията.
В проекта на А1 за внедряване на интегрирано решение от ново поколение SAP S/4HANA за управление на вътрешните процеси в Пощенска банка екипите на ICT компанията специално са адаптирали SAP ERP за специфичните нужди на финансовата институция. Решението подпомага процесите по финансово управление на банката – анализ и планиране, управление на собствени и наети имоти, управление на договори и доставки, изготвяне на инвестиционен и оперативен бюджет, стана ясно от представянето на Асен Димитров, старши мениджър „SAP Компетентен център“, и Гергана Тучева, мениджър “Вътрешни и A1 Group SAP проекти”.
„Над 20 ИТ и финансови експерти от А1, включително представители на SAP Компетентния център на А1, работихме в сътрудничество с колегите от различни направления на Пощенска банка и завършихме проекта в рекордно кратък срок за внедряване. За 13 месеца системата беше напълно въведена, въпреки затрудненията, причинени от трите вълни на Covid, които протекоха междувременно”, сподели Асен Димитров.
[related-posts]
По неговите думи, работата като един общ екип е ключова за всички внедрявания, “но когато става дума за критично важни системи и чувствителни данни, партньорските отношения на всички нива бяха ключът към успеха на проекта“.
„С внедряването на ERP решението SAP S/4HANA с технологичното партньорство на А1 мениджърите в Пощенска банка имат възможност да виждат тенденции в реално време чрез сравняване на резултатите по различни сечения. По този начин те разполагат с подобрено финансово управление, отчетност и съпоставимост на резултатите”, допълни Гергана Тучева.
Тя подчерта, че въвеждането на иновативната система осигурява бърз и лесен достъп до информация, което от една страна ускорява взимането на бизнес решения, а от друга – подобрява клиентското изживяване. “Важен момент от процеса на внедряване беше подходът на отделни етапи, като за всеки от тях планирахме различно ниво на имплементация и отделни обучения“, поясни Тучева.

(снимка: A1 България)
С внедряването на SAP S/4 HANA, Пощенска банка е постигнала по-голяма гъвкавост и адаптивност при организационни промени, и оптимизира информационния поток чрез еднократно обработване на документи, стана ясно от презентациите. Благодарение на нововъведената ERP система банката поддържа високо ниво на сигурност на информацията, което e от изключителна важност за всяка организация, оперираща в сферата на финансите.
Като технологичен партньор в дигиталната трансформация на Пощенска банка, А1 допринася също с въвеждане на стандарти за интегриране на външни приложения и процеси, както и механизми за развитие и усъвършенстването им.
По време на форума Димитър Геров, главен оперативен директор на придобитата от А1 България по-рано тази година технологична компания Стемо, представи проекта за внедряване на SAP S/4HANA в Топлофикация София.
Стратегическото партньорство със SAP България позволява на А1 да предоставя на бизнес клиентите ERP решения както за сектора на малките и средни компании – SAP Business One, така и за големи корпорации – SAP S/4HANA. Компанията развива своя SAP Компетентен център от повече от 15 години и вече разполага с над 30 експерти с разнообразни компетенции в сферата на консултирането, внедряването и поддържането на SAP ERP системи.
