Успешни практики при внедряване на SAP S/4HANA в подкрепа на дигиталната трансформация на Пощенска банка представиха експерти от А1 България по време на форума Winning Tomorrow! Същевременно експерти от екосистемата на SAP демонстрираха последните иновации и приложения на софтуера на компанията.
В проекта на А1 за внедряване на интегрирано решение от ново поколение SAP S/4HANA за управление на вътрешните процеси в Пощенска банка екипите на ICT компанията специално са адаптирали SAP ERP за специфичните нужди на финансовата институция. Решението подпомага процесите по финансово управление на банката – анализ и планиране, управление на собствени и наети имоти, управление на договори и доставки, изготвяне на инвестиционен и оперативен бюджет, стана ясно от представянето на Асен Димитров, старши мениджър „SAP Компетентен център“, и Гергана Тучева, мениджър “Вътрешни и A1 Group SAP проекти”.
„Над 20 ИТ и финансови експерти от А1, включително представители на SAP Компетентния център на А1, работихме в сътрудничество с колегите от различни направления на Пощенска банка и завършихме проекта в рекордно кратък срок за внедряване. За 13 месеца системата беше напълно въведена, въпреки затрудненията, причинени от трите вълни на Covid, които протекоха междувременно”, сподели Асен Димитров.
По неговите думи, работата като един общ екип е ключова за всички внедрявания, “но когато става дума за критично важни системи и чувствителни данни, партньорските отношения на всички нива бяха ключът към успеха на проекта“.
„С внедряването на ERP решението SAP S/4HANA с технологичното партньорство на А1 мениджърите в Пощенска банка имат възможност да виждат тенденции в реално време чрез сравняване на резултатите по различни сечения. По този начин те разполагат с подобрено финансово управление, отчетност и съпоставимост на резултатите”, допълни Гергана Тучева.
Тя подчерта, че въвеждането на иновативната система осигурява бърз и лесен достъп до информация, което от една страна ускорява взимането на бизнес решения, а от друга – подобрява клиентското изживяване. “Важен момент от процеса на внедряване беше подходът на отделни етапи, като за всеки от тях планирахме различно ниво на имплементация и отделни обучения“, поясни Тучева.
С внедряването на SAP S/4 HANA, Пощенска банка е постигнала по-голяма гъвкавост и адаптивност при организационни промени, и оптимизира информационния поток чрез еднократно обработване на документи, стана ясно от презентациите. Благодарение на нововъведената ERP система банката поддържа високо ниво на сигурност на информацията, което e от изключителна важност за всяка организация, оперираща в сферата на финансите.
Като технологичен партньор в дигиталната трансформация на Пощенска банка, А1 допринася също с въвеждане на стандарти за интегриране на външни приложения и процеси, както и механизми за развитие и усъвършенстването им.
По време на форума Димитър Геров, главен оперативен директор на придобитата от А1 България по-рано тази година технологична компания Стемо, представи проекта за внедряване на SAP S/4HANA в Топлофикация София.
Стратегическото партньорство със SAP България позволява на А1 да предоставя на бизнес клиентите ERP решения както за сектора на малките и средни компании – SAP Business One, така и за големи корпорации – SAP S/4HANA. Компанията развива своя SAP Компетентен център от повече от 15 години и вече разполага с над 30 експерти с разнообразни компетенции в сферата на консултирането, внедряването и поддържането на SAP ERP системи.