Знаете ли, че първото нещо, което е общо за футбола и смартфоните, са… учените? Но не само този любопитен факт прави магическа синергията между спорта и мобилните технологии.
В далечната 1848 година група студенти от Университета в Кеймбридж, Великобритания, играят в парка, когато решават да разпишат набор от 11 правила, за които всички са единодушни. Младите учени заковават по околните дървета табелки с правилата. Това е първият път, когато футболът – такъв, какъвто го познаваме днес – има своите формализирани правила. И до днес те са все същите, разпространили са се по цял свят.
Пак от общността на учените идва и разработката на мобилен телефонен апарат – телефон без вездесъщата жица. Тук може да има известни спорове кой точно е бил първи в какво. Най-известният претендент за лидерството е американският инженер Мартин Купър, който през 1973 година прави първото телефонно обаждане по безжичен телефон. Той се движи по Шесто авеню в Ню Йорк, говорейки последователно с различни хора през преносимия телефон, голям като… ами като тухла. Купър дори пресича улицата, докато разговаря с репортер от местното радио. Това е нещо, което инженерът и до днес определя като най-опасното деяние в живота си.
Започнали в общността на учените, и до днес светът на футбола и светът на мобилните телефони имат своя романс. Днес използваме мобилните си телефони, за да снимаме мачовете, които гледаме, а феновете ревностно следят какви телефони се подмятат в ръцете на любимите им футболисти.
Тази година знаем какви ще са телефоните им по време на футболното първенство в Катар. Отдавна е известно, че официален партньор на мега-турнира е vivo. Реномираният производител на смартфони подписа шестгодишно споразумение за спонсорство с FIFA през 2017 г., така че тази година глобалният спортен спектакъл в Катар ще бъде второто Световно първенство, спонсорирано от компанията.
По време на Мондиала vivo ще осигури водещи модели смартфони на целия екип на събитието, което започна на 20 ноември.
Какви ще са тези водещи модели?
Смартфон на Първенството
Официален смартфон на първенството става новият vivo X Fold +. Той беше лансиран в Китай в същия ден, в който компанията обяви партньорството си с FIFA. Устройството е първият сгъваем смартфон-партньор на Международната федерация по футбол в 118-годишната ѝ история.
Както X Fold +, така и другите елегантни модели на vivo са достъпни в над 60 страни по света, а активните потребители на марката са над 400 милиона в глобален мащаб. Те ще са част от около 5 милиарда души, които ще се вживеят във футболната феерия по време на Световното първенство по футбол в Катар.
Преодоляване на бариерите
Макар да е формализиран в Кеймбридж през 1848 г., футболът всъщност е един от най-старите спортове и несъмнено е най-популярният по света. Той олицетворява работата в екип, единството на различните хора – хора, които колкото и да са пъстри, говорят на един език помежду си. Независимо от каква раса, пол и възраст са, футболът ги събира и обединява, завладява ги с магията на спортната страст, кара ги да прескочат бариерите на културните различия. Същото правят и телефоните днес с нас – помагат ни да преодоляваме разстоянията, да общуваме с приятели и колеги от цял свят, да прескочим бариерите на физическата отдалеченост чрез комуникацията в образ и звук.
Точно това е причината, подтикнала vivo да потърси ключовата роля на водещ партньор и спонсор на първенството. Провокирайки глобално преодоляване на културните бариери, брандът помага на FIFA да бъде домакин на едно открито и приобщаващо хората по целия свят събитие. vivo казва, че в партньорството си с футболната асоциация се надява да свърже хората от цял свят чрез всеобщата, споделена страст към най-славния спорт в света.
Да правиш нещата точно
В интелигентните устройства на vivo е въплътена идеята за дизайна като приоритет. Потребителите на бранда получават удобно мобилно и дигитално преживяване, благодарение на креативността на екипа и вложените в продукта най-съвременни технологии, включително 5G, изкуствен интелект, индустриален дизайн, система за изображения и др. Най-конкретното описание на мисията на vivo да създава стойност за обществото е „Benfen” – термин, който описва нагласата да правиш точните неща и да правиш нещата точно.