Най-големият онлайн търговец Amazon обяви, че разширява своите технологии за здравна грижа с нова платформа за виртуална здравеопазване. Amazon Clinic ще позволи на пациентите – засега в 32 американски щата – да се свързват с медици чрез защитен портал, за да търсят персонализирани лечения и предписания за често срещани заболявания.
Новото предложение на Amazon е резултат от скорошното придобиване на One Medical. Системата за виртуална здравна грижа ще помага при често срещани състояния като алергии, акне и косопад. Пациентите ще могат да търсят решения за контрол на раждаемостта и грижи за инфекции на пикочните пътища, пърхот, мигрена и др.
Услугата все още не борави със здравни застраховки, но клиентите ще могат да използват застраховките си при плащане за лекарства, предписани от медиците. Рецептите могат да бъдат изпълнени от всяка аптека, като сред опциите, разбира се, фигурира и Amazon Pharmacy.
Ходът на Amazon се случва малко след като друг американски ИТ гигант, Oracle, заяви амбиции да се намеси в сферата на здравеопазването. Шефът Лари Елисън даде да се разбере, че това ще е ключов бизнес за фирмата. Намерението също е подплатено с инвестиции: преди година Oracle погълна Cerner срещу 28,3 милиарда долара.
От друга страна амбициите на Amazon са добре подплатени с широк спектър от продукти и услуги, които позволяват на компанията да присъства във всеки миг и всеки аспект от личния живот на хората и да събира пълен набор от лична информация за навици, порядки, предпочитания, вкусове, интереси, клинични състояния и др. Това е възможно чрез портфолиото за умен дом.
Начинанията на Amazon в областта на здравеопазването така или иначе предизвикаха загриженост сред някои регулатори и правозащитници за това как ще използва и защитава чувствителната информация на потребителите.
Компанията, от своя страна, увери критиците на новата услуга Amazon Clinic, че има „строги политики за поверителност на клиентите и спазва HIPAA и всички други приложими закони и разпоредби“.