TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовини

Защо мнозина се интересуват от продажбите на iPhone 14

Продажбите на iPhone 14 са определящи не само за бизнеса на Apple, но и за тенденциите в цялата ИТ индустрия (снимка: CC0 Public Domain)

Колко iPhone 14 са продадени до момента, ще се купуват ли повече по празниците, ще има ли доставки? В крайна сметка тези въпроси би трябвало да вълнуват само ръководството на Apple, но в действителност цялата ИТ индустрия „слухти“ за цифрите.

Когато мислим за Apple, най-често се сещаме за iPhone. Или може би за Mac. Или за стария музикален плейър iPod. Когато слушаме и четем за приходите на Apple, измервани в десетки милиарди долари в брой и търгуеми ценни книжа, вероятно си представяме купчина пари, по-голяма от всичко, което сме виждали нарисувано в анимационен филм.




Калифорнийският технологичен гигант редовно отчита приходите и печалбите си. Сега ключови за постъпленията са разновидностите iPhone 14, най-новите часовници на Apple и надградените AirPods Pro. Данните за тях са „лакмус“ и знак за здравето за световната икономика, казват анализаторите.

Проучванията показват, че много хора са все по-убедени, че светът е навлязъл в болезнена рецесия, която може да продължи дълго време. Финансовите резултати на Apple са нещо повече от приходи на една частна компания – те са ветропоказател, който говори за процесите и тенденциите в глобалната икономика.


[related-posts]

Технологичната индустрия, която обичайно върви добре в последните десетилетия, започва да усеща паренето по краката си от новата икономическа криза. Уволнения, съкращения, замразяване на наемането – всичко това е притеснително.

За доставките на смартфони по света се очаква да спаднат с повече от 6% тази година – до 1,27 милиарда броя, поради комбинация от фактори, която пазарният изследовател IDC описва като „рекордна инфлация, геополитическо напрежение и други макроикономически предизвикателства, значително намалили потребителското търсене“.

На този фон продажбите на Apple, особено на новия ѝ модел, са индикатор за реалното потребителско поведение – важен знак за цялата ИТ индустрия.



Има и още един фактор. Анализаторите посочват, че през последните три години Apple беше „бенефициент“ на ковид-пандемията, наред с редица хардуерни компании. Принудата за работа и учене от къщи изкривиха потребителски разходи. Сега обаче данните са продажбите са индикатор за реалното потребителско поведение, казват специалистите.

още от категорията

Intel поскъпна от слухове, че ще произвежда процесори за Apple

TechNews.bg

За първи път от 15 години Apple може да оглави пазара на смартфони

TechNews.bg

Наближава ли краят на ерата на Тим Кук в Apple?

TechNews.bg

Тим Кук може да напусне Apple още следващата година

TechNews.bg

В търсене на абсолютния финес: iPhone Air

Мария Малцева

Apple разширява сателитните възможности на iPhone

TechNews.bg

Коментари