И бирата вече може да се следи чрез IoT

IoT ускорява бизнеса там, където най-малко сме си представяли: в търговията с бира (снимка: CC0 Public Domain)

Ако преди три години някой бе казал, че и бирата ще бъде обхваната от интернет на нещата, навярно щяхме да избухнем в смях (и да се олеем). Но днес това е факт. При това – добре приет.

Австралийската компания Konvoy Group стартира с IoT преди три години, през лятото на 2019 г. Нейният бизнес се основава на отдаване под наем на кегове за бира. Дейността предлага логистична подкрепа на крафт пивоварите в родната страна на фирмата.



Konvoy разширява портфолиото си от услуги, стартира на международните пазари и сключва договори с глобални марки бира – през период на пандемия, който иначе разстрои и разклати веригите за доставки по цял свят. И точно тогава нейното звено за проследяване чрез IoT се превърна в хит.

Решението за проследяване на кеговете е базирано на Sigfox. Мрежата е разгърната в страната, но и в чужбина. Компанията работи в Австралия и Нова Зеландия, където броят на кеговете ѝ наближава 165 000, но по план те ще станат 250 000 през юни.

„В сърцето си ние сме бизнес за кегове под наем. Даваме под наем кегове на база заплащане, предимно на независими пивовари,“ връща се назад във времето Марк Егинс, оперативен директор в Konvoy Group. „Така че една пивоварна иска 50 бурета, да речем; ние им изпращаме кеговете и те ги пълнят и ги изпращат до мястото – директно или чрез склад или дистрибутор. Не носят отговорност след пристигането на кеговете в кръчмата или бара; ние сме отговорни след това“.

Австралийска фирма намери решение на вечния проблем с губещите се кегове за пиво: ИоТ проследяване  (снимка: CC0 Public Domain)

Оказва се, че пивоварите много харесват решението. Така е, защото кеговете винаги са били проблем. Те се губят, блъскат се и се деформират. После фирмите се карат кой е виновен.

В Австралия, по-специално, връщането е проблем заради по-дългите разстояния. Освен това пивоварните обикновено нямат хора за тази задача – така се оказва, че много често търговският представител в крайна сметка издирва загубени кегове, вместо да продава нови.



Всичко това обяснява защо пивоварните се чудят как да се отърват от проблема с кеговете. С модела на ползване под наем, при който пивоварната няма грижа за металните „бъчви“, бизнесът на Konvoy върви повече от успешно.

А пиещите в заведенията може и да не подозират, че интернетът на нещата е помогнал в склада да има повече бира, отколкото могат да изпият.

Коментар