vivo разкри как създаде телефон за 300 000 сгъвания

Представители на vivo разказаха пред журналисти за иновациите в сгъваемия смартфон X Fold – на снимката: Иво Бояджиев, ръководител продажби в българския офис на компанията
(снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

150 различни технологични иновации са залегнали в сгъваемия телефон vivo X Fold. Това му позволява да прави 300 хиляди сгъвания и разгъвания без влияние върху качеството на картината, стана ясно днес на презентация на компанията в столичен клуб.

vivo е един от най-амбициозните претенденти за лидерство при сгъваемите мобилни телефони – надпревара, чието начало поставиха Samsung и Huawei малко преди избухването на пандемията. В стремежа си да направи безупречен сгъваем телефон, vivo е регистрирала над 150 технологични патента – това са все нови разработки, създадени за повече якост, устойчивост и издръжливост.



Стъклото е една от най-интересните технологии, вградени във vivo X Fold, разказа Ангел Вакарелийски, мениджър продажби във vivo България. То е немско: разработка на Schott. Kомпанията от Майнц е основана през 1884 г. от Ото Шот, известен като изобретателя на боросиликатното стъкло. Оттогава досега фирмата не спира да създава иновации в света на стъклата. В днешно време тя създава гъвкави и пластични стъкла за електрониката, наред с такива за фотоволтаици и лещи за космически обсерватории.

Самата конструкция на сгъвката на X Fold е проектирана така, че стъклото не се огъва под формата на „U” на мястото на пантите, а по-скоро под формата на капка. Това е малка промяна, но ефектът от нея е значителен, защото намалява напрежението в материала.

Под мястото на огъване на дисплея стоят пантите. Те са изработени с помощта на титаниеви сплави, някои от които първоначално са създадени за аерокосмическата индустрия.

Сгъваемият телефон vivo X Fold може да се сгъне и разгъне 300 хиляди пъти
(снимка: vivo)

Самата панта е конструирана така, че при разгъването на телефона малки пластини подпират огъващото се стъкло отдолу нагоре и му помагат да се изправи. Това елиминира формирането на „бръчки“ и неравности в зоната на прегъване на стъклото.

Крайният резултат е, че сгъваемият телефон може да се сгъне и разгъне 300 хиляди пъти, без това да повлияе на качеството на изображението. Постижението не е еднократна щастлива случайност: то е сертифицирано от немския институт за качество TUV Rheinland.

Ако приемем, че човек е склонен да отваря и затваря телефона си средно по 90 пъти на ден, това прави 33 000 пъти на година – следователно телефонът би могъл да работи близо 10 години с подобен дисплей, посочи Вакарелийски. „Защо го правим? Философията на vivo е такава – да прави нещата качествено, или „както трябва“, а не да гоним бърза слава въз основа на недоказани успехи“.

Благодарение на гъвкавото стъкло и специалната конструкция на прегъване телефонът може да се фиксира в различни положения под ъгъл: той може да работи полусгънат на 60, 90 или 120 градуса.

Наред с това 8-инчовият дисплей е покрит със „супер-антирефлексно покритие“, което намалява с цели 70% отражението на светлината. Такова покритие има и външният, не-сгъващ се дисплей на телефона.

Камерите на vivo пък са проектирани съвместно с водещата компания за оптика и изображения – Zeiss. Това не е просто договор за вграждане на лещи от известната европейска фирма, а съвместна научно-изследователска програма. Качествената техника за изображения се вгражда в моделите от високия клас. Интересно решение на двете компании е една от всички камери в „камера-панела“ да е портретна.

Философията на vivo е да прави нещата качествено, или „както трябва“, а не да гони бърза слава, заяви Ангел Вакарелийски (вдясно), мениджър продажби във vivo България
(снимка: Мария Малцева / TechNews.bg)

Батерията е другата арена на иновация, която е вградена в сгъваемия телефон. Със своите 4600 милиамперчаса тя не е гигантска, но се зарежда за 25 минути от 0 до 100 процента. Това се постига чрез паралелно зареждане на двете групи батерийни клетки, което от фирмата наричат „стерео-зареждане“.

Към всичко това се добавя и физическия бутон за изключване на звуците. Звучи просто, но е нещо, което никой друг производител досега не се сети да направи. При влизане във важна среща, презентация, посещение на кино или театър всички отваряме телефоните си, за да „изключим звука“. Е, vivo са решили да сложат копче за тази функция. Така телефонът си има физическо „mute”-ване.



Поради усложнената глобална икономическа обстановка засега не е ясно кога vivo ще започне да доставя модела, разбра се от презентацията на Иво Бояджиев, ръководител продажби във vivo България. От началото на годината телефоните на голямата китайска марка, партньор на Световното първенство по футбол, ще се появят в търговската мрежа на един от трите мобилни оператора, посочиха мениджърите от българското представителство на vivo.

Мария Малцева

Мария Малцева

Коментар