Община Елин Пелин дигитализира услугите с решения от А1

Гражданите и служителите на община Елин Пелин могат да се възползват от удобствата на дигитализацията (снимка: А1 България)

Община Елин Пелин предприе мащабен проект за модернизация на процесите по обслужване на граждани. С подкрепата на технологичния си партньор А1, общината въведе ИКТ решения, които подобрят обслужването на гражданите и повишат като цяло ефективността на административните дейности.

В общината вече работят решения за оптимизиране на опашките и за контрол на достъпа. Внедрена е и съвременна система за пожароизвестяване и модерно решение за управление на автомобилния парк. Така гражданите на град Елин Пелин и служителите в общината могат да се възползват от удобствата на дигитализацията при най-често използваните административни услуги.

„Удобството за гражданите винаги е било наша първостепенна цел. Общината ни направи следваща крачка към използването на дигиталните технологии за благосъстоянието на местната общност. Сигурен съм, че нашите съграждани, служители и гости, ще оценят тези усилия”, заяви доц. д-р инж. Ивайло Симеонов, кмет на община Елин Пелин.

Община Елин Пелин е в ТОП 5 по инвестиции за 2020 г. и за ниво на работна заплата в страната. Ивайло Симеонов получи признание в националната инициатива „Кмет на годината” в три поредни години, включително „Кмет на гражданите” през 2021 г. и в категория „Градска среда” през 2022 г.

„Радвам се, че с технологичните решения на А1 община Елин Пелин вече предоставя още по-добро обслужване на хората в града. Волята да се модернизира и улеснява работата на администрацията води не само до повишаване на качеството на потребителското изживяване за гражданите, но и до по-добра ефективност при използване на ресурсите”, коментира Иван Иванов, старши директор „Корпоративни продажби” в А1 България.

Оптимизиране на опашките

Мащабният проект за дигитализация в община Елин Пелин включва модерна технологична система за административно управление на чакащи клиенти. Благодарение на ИКТ решението се проследява натовареността на гишетата и служителите, така че да се оптимизира процесът по предоставяне на административни услуги. Това освобождава време на екипа на общината за извършване на експертна работа, което води до повишаване на ефективността с до 30%.

Системата включва 32-инчов дисплей за визуализиране на реда на изчакване, киоск терминал, указващ информация и издаващ билети. Процесът се управлява от софтуерна система, а устройствата, използвани от гражданите, са с функционален дизайн, който предоставя удобен и интуитивен начин на употреба. По този начин посетителите в община Елин Пелин лесно и удобно получават информация за предоставяните административни услуги и билети от специален киоск терминал. С помощта на дисплеите те могат да проследяват и реда си при изчакване. Освен намаляване на времето за чакане, анализът от системата позволява и да се идентифицират ключови области от дейността на администрацията, които се нуждаят от подобрение.

Управление на автомобилния парк

Автомобилният парк, с който община Елин Пелин извършва своята дейност, разчита на технологична услуга A1 Auto Control. С нея чрез мобилно приложение представителите на общината лесно и ефективно проследяват маршрута и продължителността на пътуванията и повишават сигурността на автомобилите и водачите. Услугата позволява оптимизиране и планиране на транспортната дейност през телефон или таблет, навсякъде в България и чужбина. Предимство за общината е, че решението не изисква инвестиции в хардуер.

Контрол на достъпа

В допълнение, община Елин Пелин използва и решение за контрол на достъпа със специални турникети, внедрено от А1. То помага на представителите на администрацията да контролират оптимално човекопотока в сградата, което е от ключово значение за спазване на мерките за безопасност. Решението е съобразено със специфичните нужди на община Елин Пелин, а допълнителна полза е, че А1 предоставя системата „като услуга”“ с абонаментни такси, което спестява нуждата от първоначална инвестиция.



ИКТ решенията в община Елин Пелин са част от широкото портфолио технологични услуги, които А1 предлага на публичните институции и бизнес организациите по модела „като услуга”. Компаниите и публичните институции могат да разчитат на консултации за технологични решения в сферата на системната интеграция, софтуера като услуга, инфраструктура като услуга, киберсигурност и „Интернет на нещата”, с които да решават най-належащите си проблеми.

Коментар