Microsoft планира да внедри технологии за изкуствен интелект от OpenAI в своите офис приложения, включително Word, Outlook, PowerPoint и други. AI ще помага при писане на текстове с популярните програми.
Предполага се, че благодарение на AI потребителите ще могат да добавят към документите фрагменти от автоматично генериран текст въз основа на „подсказвания”, съобщи The Information.
Освен това изкуственият интелект в MS Office ще се използва за създаване на имейли, които се генерират автоматично въз основа на информацията, която потребителят би искал да предаде на получателя.
През 2019 г. Microsoft инвестира милиард щатски долара в OpenAI за разработване на нови технологии за своите продукти. По-късно компанията представи Copilot – инструмент, който помага на програмистите да пишат код, създаден съвместно с OpenAI.
Миналата седмица се появиха информации, че Microsoft може да използва AI бота ChatGPT на OpenAI, за да генерира резултати от търсене в Bing на естествен език вместо списък с връзки. Според източници от компанията, плановете включват интегриране на същите инструменти в офис пакета Microsoft 365, за да се подобри неговата продуктивност.
Твърди се, че Microsoft разработва персонализирани инструменти за създаване на имейли и документи повече от година, използвайки методи за машинно обучение, базирани на клиентски данни.
За успешно внедряване на AI трябва да бъдат изпълнени редица условия. Например, ChatGPT не винаги предоставя точни резултати, отчасти защото не сканира постоянно интернет за новини или актуализации. Ако инструментите за генериране на AI текст на Microsoft дават невярна информация, това може да обезсърчи клиентите да ги използват.
Необходимо е също да се осигури ниво на поверителност, така че AI да бъде конфигуриран сигурно за отделни клиенти без риск от неоторизиран достъп до техните данни. Microsoft работи върху методи за запазване на поверителността за алгоритми за обработка на естествен език от OpenAI GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3) и GPT-4.
Също така е много важно инструментите, базирани на изкуствен интелект, да работят без грешки, за да не плашат клиентите от използване на новите функции.