Очаква се пазарът на вградени SIM карти да нарасне от около 4,7 милиарда долара тази година до 16,3 милиарда долара през 2027 г., което представлява 249% ръст за петгодишния период, прогнозира Juniper Research. Общият брой на смартфоните, които използват eSIM, ще скочи от около 986 милиона тази година до 3,5 милиарда през 2027 г.
Анализаторската фирма смята, че потребителските устройства с активирана eSIM, като iPhone 14 само с eSIM на Apple, ще доведат до по-интензивно разпространение на технологията от операторите.
Juniper също така предвижда, че Apple „ще разшири внедряването на устройства само за eSIM в Европа през 2023 г., като технологията eSIM е ключова за минимизиране на времеемкото създаване на споразумения за роуминг в рамките на фрагментирания европейски телекомуникационен пазар.“
Конкурентите на Apple като Google и Samsung ще разработят устройства с Android само за eSIM, за да останат конкурентоспособни и да запазят глобалното си пазарно позициониране, отбелязват анализаторите.
„Въпреки притесненията на операторите относно разрушителното въздействие на eSIM върху съществуващите бизнес модели, нарастващата подкрепа от производителите на смартфони ще окаже допълнителен натиск върху тях. В отговор на това доставчиците на услуги трябва да поддържат eSIM свързаност, за да избегнат отпадането на абонатите с нарастване на осведомеността за технологията“, казва Скарлет Уудфорд, автор на изследването.
Очаква се Китай и Индия да заемат около 25% от смартфоните, които използват eSIM, през 2027 г. На Съединените щати ще паднат около 10% от прогнозния пазар на eSIM за смартфони.
Но значение ще има това как технологията ще се развие от гледна точка на задоволяване на изискванията на китайското правителство, което в момента не позволява на местните производители на устройства да продават eSIM устройства на вътрешния си пазар. Мотивът е, че eSIM не позволява необходимото ниво на наблюдение и проследяване на устройствата. Juniper сочи, че растежът на eSIM в Китай ще зависи от прилагането на специфични за страната стандарти.