Зеленият водород ще изисква много вода за електролиза – девет литра чиста вода са необходими за генериране на един килограм водород. Изследователи казват, че са открили лесен начин за използване на морска вода в стандартни електролизатори. Това е голяма добра новина за чистата енергия.
Международен екип от университета в Аделаида, Австралия, университетите в Тиендзин и Нанкай в Китай и държавният университет в Кент в САЩ публикуваха съвместно ново изследване, което твърди, че прост, евтин киселинен слой, положен върху катализатора в обикновен електролизатор, прави възможно да се разделя морска вода на кислород и водород с „почти 100 процента ефективност“ – без никаква предварителна обработка, освен филтриране.
Обикновеният катализатор за електролизаторите, казва екипът, може да бъде направен от кобалтов оксид, с хромен оксид на повърхността му. Морската вода би разрушила тези катализатори заради ерозията, дължаща се на хлорните йони, чрез неразтворимите утайки от магнезий и калций, които се натрупват и блокират електродите.
Но добавянето на киселинен слой на Луис върху катализатора може да улови достатъчно отрицателно заредени хидроксилни аниони от морската вода, за да генерира силно алкална среда с pH 14 около катализатора, спирайки както хлоридните атаки върху катализатора, така и образуването на утайки върху електродите.
„Ние разделихме естествената морска вода на кислород и водород с почти 100-процентова ефективност, произвеждайки зелен водород чрез електролиза, използвайки евтин катализатор в обикновен, комерсиален електролизатор“, каза професор Шинжан Кяо.
„Ефективността на подобен електролизатор, работещ в морска вода, е близка до тази на платинените/иридиевите катализатори, работещи в суровина от силно пречистена дейонизирана вода“, добавя доцент Яу Женг.
Ако зеленият водород може да се произвежда в големи количества с помощта на морска вода, тогава където и да се използва – в автомобили, комунални батерии или други приложения – той ще се свързва с кислород и ще бъде пуснат обратно в околната среда във вид на прясна вода. Това означава лесно съхранение на чиста енергия с бонус обезсоляване и добиване на пречистена вода.
В момента екипът работи по увеличаване на мащаба на своята система за електролиза, така че да достигне комерсиален мащаб на инсталацията.
Особено ако …,,простатата те алармира”…,ще имаш урина в излишък и ще ти излезе по-ефтино…!
Аз
съм правил опит в собствен катализатор като активизирам процеса с няколко капки УРИНА.Проблема е ,че изисква много енергия за производството на ВОДОРОД.
Катализатор = платина/ириди
Морската вода = ерозия( разрушила катализатори – НЕразтворимите утайки от магнезий/калций по електродите)
Но добавянето на киселинен слой на Луис в^у катализатора може да
улови достатъчно (-) заредени хидроксилни аниони от морската вода,
за да генерира силно алкална среда ( pH 14) около катализатора, спирайки както хлоридните атаки върху катализатора, така и образуването на утайки върху електродите.