Глобалната аудитория на видеоигрите е нараснала до 3,7 милиарда души, според нов доклад на изследователската компания DFC Intelligence. Самите анализатори обаче признават, че този брой не съответства на основната потребителска база, която е с порядък по-малка.
Реалистичната оценка сочи, че основната потребителска база е около 10% от цялата геймърска аудитория. Според експертите на DFC Intelligence, аудиторията трябва да бъде разделена на сегменти, за да се получат наистина актуални данни за целевия пазар на определен продукт.
Само 300 милиона души в света купуват конзоли или компютри специално за игри, отбелязват анализаторите. Конзолната аудитория е съсредоточена в Северна Америка и Европа, докато потребителите на мобилни игри са разпръснати по целия свят.
„Убеждаването на геймърите с мобилни устройства да преминат към по-голям екран се счита за истинско предизвикателство“, коментира DFC Intelligence в доклада си.
„Във всеки случай, това не се смята за лесна задача и повечето компании в индустрията са достатъчно разумни, за да съсредоточат вниманието си върху основната игрална аудитория“, подчертават от анализаторската компания.