Южнокорейският производител LG Display ще започне да доставя OLED панели в големи количества за телевизорите на Samsung Electronics през настоящото тримесечие, съобщи Ройтерс.
В рамките на една година LG Display планира да достави 2 милиона панела на Samsung, а през следващите години ще увеличи доставките до 3 милиона и 5 милиона броя, според източници от индустрията.
Samsung първо ще получи OLED панели с диагонал 77 и 83 инча. Това ще позволи на компанията да разшири гамата си от първокласни OLED телевизори на фона на нарастващата конкуренция от страна на китайските марки в бюджетния сегмент – OLED панелите струват около пет пъти повече от LCD.
Очаква се сделката с LG Display да помогне на Samsung да измести Sony от второто място на пазара за OLED телевизори в света.
Преговорите между LG и Samsung се водят от дълго време. Но Samsung искашe твърде големи отстъпки – да получава панелите на по-ниски цени, отколкото LG Display ги продава на LG Electronics. Двете компании не разкриват окончателните условия на сделката.
След новината, акциите на LG Display компенсираха скорошния си спад от 1% и поскъпнаха с 2,4%, а Samsung Electronics също показа лек ръст. Samsung е най-големият производител на телевизори в света, но много по-бавно от LG възприема OLED, твърдейки, че тази технология е подходяща за по-малки устройства като смартфони и таблети, отчасти поради високата цена на панелите.
За LG Display сделката е значителна, тъй като доставките на 2 милиона панела ще струват около 1,5 милиарда долара – това е около 20-30% от производствения капацитет на компанията за големи OLED панели за телевизори. Поръчката ще доведе до пълното натоварване на производствените мощности на LG.
Поради малкия брой купувачи, компанията все още не е използвала всичките си мощности, предназначени за производство на OLED панели, а търсенето, което нарасна на фона на пандемията, отново спадна поради инфлацията и забавянето на икономиката. LG Display ще постигне пълно натоварване през следващата година, според анализаторите на KB Securities.
В същото време LG Display търпи загуби в четири последователни тримесечия – от второто тримесечие на миналата година, поради отслабване на търсенето на електроника. Основните ѝ клиенти на пазара на OLED телевизори са LG Electronics и Sony, като в ход са и мащабни доставки на дисплеи за смартфоните на Apple.
Samsung Display има собствено производство на OLED панели, но предприятието работи предимно за смартфоните на Apple и Samsung.
LG Electronics контролира 54,6% от пазара на OLED телевизори, докато Samsung има 6,1%, а Sony заема второ място с 26,1%, според анализаторите на Omdia. Очаква се пазарът да нарасне с около 6% до 11,7 милиарда долара тази година и до 12,9 милиарда долара до 2027 г.