Водещите автомобилни производители са ангажирани с разработката на твърдотелни батерии, които ще намалят теглото на електрическите превозни средства, ще увеличат пробега, ще ускорят процеса на зареждане и ще подобрят безопасността. Porsche смята за възможно да увеличи пробега на електромобилите до 1300 км с използване на различен химичен състав на анодите в традиционните батерии с течен електролит, въпреки че прави известен залог и на твърдотелните батерии.
Porsche е една от движещите сили в електрификацията на автомобилите на Volkswagen Group, тъй като е по-лесно да се оправдаят високите разходи в премиум сегмента. Замяната на графит със силиций в анодите на тяговите батерии ще увеличи плътността на съхранение на енергия до десет пъти и ще направи възможно зареждане от 5 до 80% за по-малко от 15 минути, твърди публикация на Carscoops, позовавайки се на учени и инженери, които си сътрудничат с Porsche.
Вярно е, че такива аноди имат значителен недостатък под формата на повишена способност за разширяване при абсорбиране на литий – това намалява живота на батерията. Специалистите на компанията трябва да се справят с проблема, като ограничат дела на силиция в състава на анода и вече са успели да го доведат до 80%. В същото време те работят за увеличаване на съдържанието на никел в катодите, което позволява да се увеличат скоростта на зареждане и получената мощност.
Чрез комбиниране на нови химикали на батериите и по-стегнато опаковане, инженерите се надяват да увеличат пробега на електрическите превозни средства до 1300 км през следващите години. По-нататъшният преход към твърдотелни батерии ще увеличи пробега на електромобилите с още 30 или 50%.
Може да се постигне известен напредък и по отношение на станциите за зареждане. Планът предвижда увеличаване на тяхната мощност до 500 kW, но при това захранващите кабели и дори конекторите за зареждане трябва да бъдат подложени на течно охлаждане.