Apple забрани на служителите да използват ChatGPT

Редица големи компании забраниха на служителите да ползват AI ботове в работата
(снимка: CC0 Public Domain)

Инструментите за работа, базирани на изкуствен интелект в облака, бързо се разпространяват в корпорациите. Но не всички са щастливи от това. Наскоро ръководството на Apple забрани на служителите да използват AI ботове в работата, опасявайки се от изтичане на чувствителна информация.

Самата компания разработва инструмент с изкуствен интелект под формата на популярния вече чатбот, но забранява на служителите да използват AI решения на трети страни като Copilot, който помага на програмистите да създават код, съобщи Уолстрийт Джърнъл.

Apple е известна със своята строга политика за поверителност, която почти напълно елиминира изтичането на информация за бъдещи продукти, въпреки огромния мащаб на бизнеса и наличието на множество контрагенти.

В новите условия на бързо разпространение на AI ботовете като ChatGPT и негови аналози, ИТ гигантът от Купертино иска да блокира потенциален канал за изтичане на фирмена информация.

Apple е само една от многото компании, които забраниха използването на публични чатботове за обработка на частна информация. След няколко инцидента такава забрана въведе южнокорейската Samsung Electronics. Тенденцията се подкрепя от някои американски банки и телекомуникационни оператори, както и от гиганта в онлайн търговията Amazon.

Твърди се, че Apple работи върху собствен езиков модел още от 2018 г., когато привлече Джон Джанандреа от Google – специалист със сериозен опит в тази област. Оттогава базираната в Купертино компания погълна няколко малки разработчици на изкуствен интелект.

През седмицата Apple отвори достъпа до мобилната версия на ChatGPT за потребителите на собствения си магазин за приложения – App Store. Приложението е достъпно безплатно за притежателите на iOS устройства.

Коментар