Twitter работи на загуба, 50% спад в приходите от реклами

Twitter се нуждае от повече приходи от реклама и абонати, за да излезе от спиралата на загубите (снимка: CC0 Public Domain)

Социалната мрежа Twitter продължава да работи на загуба, поради близо 50-процентен спад в приходите от реклами и голямото дългово натоварване, съобщи Илон Мъск в събота, цитиран от Ройтерс. Състоянието на компанията не отговаря на предишните очаквания, че Twitter може да достигне положителен паричен поток до юни тази година.

„Трябва да влезем в положителен паричен поток, преди да можем да си позволим нещо друго“, написа Мъск в Twitter профила си в отговор на предложенията за рекапитализация. Това е още един сигнал, че агресивните мерки за намаляване на разходите, предприети след придобиването на Twitter от Мъск през октомври, не са били достатъчни, за да доведат компанията до положителни нива на паричния поток.

Мъск също така говори за бавно възстановяване на приходите от реклама, което е в разрез с очакванията му, изразени в априлско интервю за BBC. По онова време той каза, че повечето рекламодатели вече са се върнали към Twitter.

След като съкрати хиляди служители и намали разходите за облачни услуги, Мъск обяви, че компанията е намалила разходите си извън дългове до 1,5 милиарда долара от прогнозираните 4,5 милиарда долара през 2023 г. Освен това годишните лихвени плащания по дълга на Twitter са около 1,5 милиарда долара.

Остава неясно за какъв период Мъск отчита 50-процентния спад в приходите от реклама. Twitter ще генерира 3 милиарда долара приходи през 2023 г. спрямо 5,1 милиарда долара през 2021 г., каза той. Компанията беше критикувана в миналото за неефективно модериране на съдържание – това доведе до оттегляне на рекламодатели, които не искат да виждат рекламите си до неподходящо съдържание.

Назначаването на Линда Якарино, бивш ръководител на рекламния отдел на NBCUniversal, за главен изпълнителен директор на Twitter подчертава приоритета на компанията да продава реклами при увеличаване на приходите от абонаменти. Якарино се присъедини към Twitter в началото на юни и каза на инвеститорите, че планира да се съсредоточи върху видеото, сътрудничеството със създателите на съдържание и търговията и вече преговаря с политици и фигури от развлекателната индустрия, с платежни услуги, издатели на новини и медии.

Въпреки забележителните усилия на Мъск да намали разходите и да подобри финансовото състояние на Twitter, тези мерки все още не са довели до очакваните резултати. Намаляването на приходите от реклама, съчетано със значително дългово натоварване, продължава да оказва натиск върху финансовите резултати на компанията.

В същото време назначаването на нов главен изпълнителен директор подчертава ангажимента на Twitter за укрепване на своята рекламна стратегия и разширяване на потоците от приходи. Това може да е индикатор за възможна промяна в бизнес модела на Twitter в близко бъдеще.

Коментар