Иновативна система с изкуствен интелект въведе японски супермаркет, за да покачи продажбите. Камери наблюдават купувачите, AI системата анализира данните, постъпващи от тях, и предлага на клиентите насочена реклама.
Иновацията е внедрена в супермаркета Aruk Mitajiri в японския град Хофу със съдействието на Fujitsu. Системата следи и анализира поведението на клиентите, използвайки изкуствен интелект, за да им показва реклами въз основа на тези данни, съобщи The Register.
По-конкретно, системата следи какво правят посетителите на магазина, докато разглеждат и взимат продукти от витрините. Данните от камерите се подават към платформа с генеративен AI, която подобно на „аватар консиерж“ прави персонални предложения на клиентите. Fujitsu вярва, че тази технология насърчава клиентите да се върнат към рафтовете с намерението да закупят определен продукт.
Fujitsu e разработила платформата с помощта на екип от учени, ръководен от Наото Онзо, директор на Института по маркетинг и комуникации към университета Васеда. Изследователите предполагат, че “решенията на потребителите за покупка се влияят от топлота и компетентност, индикатори за информираност на доставчика на услугите относно личността и знанията на потребителя, от дизайн и функционалност на продукта”.
Въз основа на тази хипотеза е разработен модел, който “оценява вероятността от промяна в поведението на клиентите по време на обслужване и показва рекламно съдържание въз основа на данни за поведението и атрибутите на отделните потребители, анализирани от технологията за разпознаване на хора”.
Fujitsu смята, че идеята е обещаваща, тъй като потребителите искат „ангажиращи, ориентирани към клиента изживявания“, но разработването на подходящо съдържание отнема време, пари и човешки ресурси. AI прави същото по-бързо и по-евтино.
Технологията ще бъде тествана в супермаркета до 15 октомври и на базата на резултатите от пилотния проект ще се вземе решение за по-нататъшно развитие и внедряване на AI системата.