Около половината от всички покупки на нов iPhone от A1 България се реализират по схема за изплащане, благодарение на лизинговата система на компанията. Най-желаните модели са тези от „професионалните“ серии на смартфона – всички със суфикса „Pro” в наименованието си.
Над 90% от предварителните поръчки за най-новия модел iPhone 15 са именно „Pro”, разкри компанията броени дни след официалното „кацане“ на флагманския смартфон, което бе на 12 септември.
49% от заявките, получени досега, са за модела iPhone 15 Pro. Други 44% от предварителните поръчки са за iPhone 14 Pro Max. Едва 6% се падат на двата базови модела iPhone 15 и iPhone 15 Plus.
Това е обичайно разпределение за предварителните заявки и обичайно по-късно, след появата на новите смартфони в търговската мрежа, съотношенията постепенно се изравняват в рамките на няколко месеца, сподели Александър Колев, мениджър продуктово портфолио и аксесоари в A1 България.
Фактът, че хората могат да си купят подобен телефон на изплащане чрез лизинговите схеми с нулево оскъпяване на A1 България, помага на мнозина да се сдобият лесно с най-новата версия на емблематичния iPhone, добави той.
Като цяло Pro моделите са търсени най-вече от хора във възрастовата група 30-45 докъм 50 години, сподели още Колев. Базовите модели се купуват от по-млади хора, включително студенти. Именно сред тях е много търсена възможността за лизинг с нулево оскъпяване.
В момента базовият iPhone 15 се предлага от оператора за 74,99 лева на месец, а версията iPhone 15 Plus – за 78,99 лв./мес. Прави впечатление, че най-търсеният цвят в тази категория е розовият: 40% от поръчките са такива. Вторият най-желан цвят е черният. Въпреки това доста приятно изглеждат и другите три вариации – синя, зелена и жълта.
От „Pro” моделите iPhone 15 Pro се предлага на изплащане за 97,99 лв./мес., а iPhone 15 Pro Max – за 118,99 лв./мес. В тази група най-желаният цвят е естественият титан (42% от заявките), следван от черния титан (25%). Това е обяснимо, като се има предвид „професионалния“ облик на модела.
Титаниевият цвят не е случаен. Самият телефон е изработен от лека титаниева сплав, вместо стомана, което всъщност прави устройството доста по-леко. В същото време изборът на материал е част от екологичната политика на Apple, съгласно която в новите модели се влагат голямо количество рециклирани материали, за да се отговори на нарастващата нужда от опазване на природните ресурси.
Линията iPhone 15 се определя като най-екологичната от всички досега, подчерта Илияна Захариева, директор корпоративни комуникации в A1 България. Корпоративната социална отговорност е на дневен ред за бизнеса днес и тази тема е много важна и за производителите на устройства като Apple, и за техните партньори като A1 България, допълни Захариева.
Финансовата криза изглежда не е повлияла силно на пазара у нас, разкриват още данните от предварителните поръчки на iPhone 15 към A1 България. Броят на заявките е с 31% по-голям от предварителните покупки на предходния модел.
Общо за периода от 2019 г. досега ръстът в търсенето на iPhone е около 53%, като се вземат предвид и прогнозите за последното тримесечие на 2023 година.
Винаги съм се опитвал да разбера, защо е толкова важно на тези млади хора, да си изплескат айфоня пред очите на другите и да покажат че не са “по-долу” от тях.
Обаче реално не могат да отделят 150лв на месец спокойно без да ги мислят, за лизинг+сметка
и го карат на препечни филии половин месец, ама са с айфоня.
Или просто карат горките си родители да се набутат да го изплащат, а хорицата се чудят как да платят И ТОЯ кредит.
Това не е само в България, това е световен проблем 🙂
Друг е въпроса , че като го придобият тоя Айфоня им става най-добър приятел и постоянно им е в ръчичките да скролват и да се блещят в екрана му и да се хранят с илюзиите на социалните мрежи, как и те ще живеят един ден по-добре.
Докато в момента живеят с пеперуди в джоба, но с айфоня.
“Гъзар бъди, от студ умри” – тази мантра отдавна е завладяла голяма част от обществото ни. Преди 20 години си купуваха флагмански телефони с предплатени планове и клипваха наред, “за да не се набутат” !
НИСКА финансова култура е МНОГО малка дума, да изразя възмущението си от тези заблудени “индивиди”. Дано децата и внуците им да осъзнаят глупостта на родителите си, … иначе и те са обречени да живеят в блатото !