Половината собственици на електромобили ще си купят ДВГ коли

Електромобилите не могат да се похвалят с висока лоялност от собствениците си
(снимка: CC0 Public Domain)

Половината от собствениците на електрически превозни средства купуват следваща кола с двигател с вътрешно горене, е сензационният резултат от ново проучване. Лоялността към Tesla все пак остава доста висока.

Ново проучване установи изненадващо за мнозина, че собствениците на електрически превозни средства няма да останат ангажирани с тях. С изключение на притежателите на Tesla, почти половината от домакинствата, които имат електромобил, планират следващата им кола да бъде с двигател с вътрешно горене.

Изследването на S&P Global Mobility показва, че средният процент на лоялност на домакинствата, използващи основни марки електромобили, е бил 52,1% до юли тази година. Проучването установява също, че 63,2% от собствениците на Nissan EV биха купили друг електромобил като следваща кола. Така японският автомобилен производител изпреварва Chevrolet, чието ниво на лоялност е 60,6%.

Разглеждайки отделните модели, S&P Global Mobility установява, че 37,3% от домакинствата с Ford Mustang Mach-E, са закупили електромобил като следващо превозно средство, докато 45,8% са избрали превозно средство с бензинов двигател – други модели на Ford с ДВГ или хибридни двигатели.

60,7% от собствениците на Chevrolet Bolt преминават към друг електромобил като следващо превозно средство.

Нивото на лоялност към електрическите превозни средства сред купувачите на луксозни автомобили е скочило значително през последните три години, доближавайки и понякога дори надхвърляйки границата от 60%.

56,6% от купувачите на електромобили Mercedes-Benz ще купят друго електрическо превозно средство като следваща кола, което е значително увеличение спрямо 24,3% през второто тримесечие на 2020 г.

Лоялността към Jaguar електромобилите също скача – от 25% на 56,5%, а на Audi – от 25,5% на 50,1%. Резултатът на Porsche се повишава от 23,3% на 36,8%, докато лоялността към пазарния лидер Tesla се увеличава от 51,8% на 76,7%.

Интересното е, че лоялността към електрическите превозни средства сред собствениците на BMW е спаднала от 46,6% на 45,9%, по данни от проучването на S&P Global Mobility.

Коментари по темата: „Половината собственици на електромобили ще си купят ДВГ коли”

добавете коментар...

  1. ха

    Много от младите електроентусиасти не са виждали много студена зима. Тогава само за отопление на автомобила ще ви се изчерпи 3/4 от заряда на батерията и не Бургас, а много по-близо няма да стигнете. Дори градските електробуси са снабдени с нафтови печки при такива ситуации…

  2. Друг

    Когато човек, незнаещ как се пише дефицит, започне да раздава оценки е най-малкото смешно.

  3. Някой

    Много тъпаци има по земята в това спор няма!Проблемът идва когато тъпанара се вземе на сериозно и започне да се мисли за умник и най вече за нещо повече от останалите!Тъпанара няма как да разбере колко е прост,каквото и да направи,защото страда от умствен дифицид!

  4. Дизела

    …е най добрия двигател и скоро няма да изчезне. Зелената лудост на Европа скоро ще премине. Той процеса тръгва вече, особено в Германия. Връщат ударно ТЕЦ-овете.

  5. Баба цоцолана

    Казал Наполеон 6 и започнал да произвежда Ел енергия въртеики педалите на генератора в курило, за да не го удари теслата по главата в тъмното за кой ли път.

  6. Оня

    Не знам защо се дръвчите за електрокарите ? Те са много подходящи за градски условия . Точно там , където задръстванията и замърсяването от изгорелите газове е най-голямо. Но тръгвайки по света изминавайки по 1200 км на ден това не е решение ( поне засега) . Решението е във водорода , добиван от соларните инсталации през деня. Бъдещето е във водородната енергия !

  7. Оня с коня

    Г-не след като толкова се напъвате за екология опитайте с кон, най-екологично е. Може и с магаре.

  8. :o)

    Ма много сте се уплашили от Електромобилите бе плоскоземци , дърпащи към обратно към юмурен комунизъм.
    Търси комунисти в тец-овете и мините.
    Там ще ги намериш. Много ясно че ще блокират магистрали.
    Кой друг не иска да си взима 3500 лева заплатка за “тежки смени” да гледа умно как едни машини вършат работата. И всичко това субсидирано от бюджета и парите на данъкоплатеца. Без милиардите които Българската държава налива в тези тец-ове, да са фалирали преди 20 години.

    Колкото до електромобилите, все повече се развиват и стават все по-усъвършенствани. Глупостите относно пробега, отново са тема на класическия пушлявещ плоскоземец, но за града вече много хора в БЕДНАТА БЪЛГАРИЯ карат електромобили, в София за 2 години има 20 000 регистрирани електромобили, а вие си говорете глупостите и си палете качака. Никой не ви пречи.
    Електоралното ви ниво е като на другата малцинствена група, която гори боклуци за да им е безплатно топленето, а после всички го дишаме това. Ама това няма проблем нали, то си е нормално.

    Още много години ще минат преди ДВГ да изчезнат, разбира се, но промяната се усеаща. Като изключиш първоначалната инвестиция, няма по-евтино гориво от тока, дори и да е на Германска цена. С всяка криза и война бензин и дизел си подскачат нагоре от “инфлацията” за да има милиарди в джобчетата на петролното лоби и комунистически евразийски лидерчета или чаршафи от близкия изток.

    Електричество, може да се произвежда по много начини и е въпрос на време да се генерира повече от достатъчен ток и за домакинства и за коли, без да тровим планетата и хората с въглища и боклуци.

  9. Батката

    Виж това не знам ,но знам че гръцките фериботи за Италия не качват на борда електрички. Ти сам си търси информация защо.

  10. Пак се изказа неподготвен

    Първо енергията от тецовете се оскъпява изкуствено заради тоталитарно наложените въглеродни емисии. Освен това както каза колегата по-горе от ТЕЦ се получава не само ток ,но и топла вода,парно и пара за индустрията. Ама най-ми хареса тезата ти за още ПАВЕЦ. Ако не ти е известно , Шушумиго днешните инженерни гении не могат да ремонтират съществуващата централа ,камо ли да построят още “две,три”. Кирчо,Кокорчо и компания могат единствено да ближат краварски задници и да крадат с две шепи от парите за българския народ. Ама то един народ им останал.Ей такива природни недоразумения като тебе са им най-удобни. Дай им парче хляб ,пусни им чалга и някой хамериканска филмова пропаганда ала “Как живеели белите хора в люлката на благоденствието” и им гледай сеира. И без 30 сребърника са готови да пишат дивотии в чатовете заети разбира се от “свободните медии”.

  11. Ангел

    Тъп си като гъз, момче…!
    ТЕЦ-а освен ток е също пара за други производства ,парно и топла вода за населението.
    Я сега си го преизчисли пак като електричество.
    Бегом, обратно в 3 клас..

  12. Мхм

    Айде и тоя русопитек да си изкаже тъпотиите, точно тецовете произвеждат най-скъпия ток, ако не беше саботажа на Чаира, само той замества половината първобитни кюмюрени тецове, направим ли още 2-3 павец-а и тецовете излизат от играта.

  13. Мхм

    Кой да ми плаща бе, сельо, ти някога качвал ли си се на електричка или не си виждал нещо повече от 1.9 тди дето като мине опушва цялата улица!

  14. Вал

    Като ви затворят тецовете и тока стане 3 пъти ро скъп тогава си купете ел.коли:)))
    В Германия тока е 3 пъти ро скъп,от колкото във България.

  15. The Bear

    С каква кола го постигате това, ако може да кажете?! И дали сте 4 човека + багажа за 10-дневно летуване?! Защото ми се струва трудно възможно с повечето модели електрички на пазара…

  16. До “До мхм”

    Не знам за неговите хапчета, ама стоката на твоя’ дилаър явно си я бива…

  17. Това, което пише в статията всъщност е, че само собствениците на ЕА от марката Ford искат са се преориентиран към ДВГ. Всички други остават в сектора на ЕА.

  18. До мхм

    Абе братчеда…на какви хапчета си??? Хубаво ли плащат за да пишете такива глупости под статийте?

  19. G.

    Г-н Панайотов, от София до Бургас със 130 км/ч изразходвам 85% от батерията. След което зареждам 20 мин. и съм в Резово с 20% резерв.
    А Вие продължавайте да вЕрвате на хорските приказки…

  20. Никола Панайотов

    Така се получава че все още Електромобилите са трудни за експлоатация у нас .Акумулаторите им са тежки около5кг.на Квт.по магистралите няма зарядни станции .Представете си тръгвате От София за Бургас с 130клм.ч на всеки 230 клм сспирате за заряд ако има и кога ще отидете свършите работа и се върнете? Докато 1KW не стане 1KG.акумилатор ще са не ефективни да не говорим за цената на промишления ток.Тс Дизела ще е си е по добър все още дълго.

  21. Фофу

    Бтр, а знаеш ли колко пожари от стандартни ДВГ коли са се случили за последните 100 год. Сигурно хиляди.

  22. Бтр

    За последия пожар на летище Лутън някой знае ли? Причинен от зареждащ се ел.автомобил, щетите над 1000 изгорени коли, та ДВГ скоро няма да умре.

  23. Anonymous

    За последия пожар на летище Лутън някой знае ли? Причинен от зареждащ се ел.автомобил, щетите над 1000 изгорени коли, та ДВГ скоро няма да умре.

  24. Anonymous

    Да, да , да от 10 г.скушаме глупости как ще изчезнат, как не стават и д-р. А най продавания автомобил в Европа е …. електрически.
    Нафтовата печка ,която е стара и гадна технология умира яко

  25. Някой

    Надявай се, приликата между електричната и разтройството е, че не знаеш дали ще стигнеш навреме

  26. мхм

    Да, добре, който се е качил веднъж на електричка, не иска да чува за нафтова кочина!

Коментар