В рамките на първата паневропейска годишна анкета на списание „Stuff” близо 3000 потребители бяха помолени да назоват качествата, които смятат за най-важни при покупката на електроника, от ползващи се с доверието им марки.
Според анкетата, проведена във Франция, Испания, Германия и Великобритания, мнозинството от запитаните вярват, че надеждността и качеството са най-важните фактори, когато купуват електронни продукти. Читателите обявиха Sony за най-надеждната и стабилна марка за потребителска електроника в Европа. Над 80% oт анкетираните притежават поне един продукт Sony – рекорд в сравнение с останалите марки за потребителска електроника, включени в анкетата.
“Не е изненада, че качеството и надеждността се класираха толкова напред”, казва Toм Мород, старши аналитик в отдела за телевизионни технологии на Screen Digest. “Видяхме, че потребителите запазват равнището на разходите си, но подхождат значително по-разумно към начина, по който харчат парите си: купуват продукти като телевизори, изпълнени с най-новите функции и технологии. Очевидно искат те да бъдат възможно най-висококачествени и трайни”.
Репутацията на марката също бе избрана от читателите за важен фактор, като 37% oт запитаните признаха, че се влияят от имиджа и историята на производителя.
Анкетата предоставя още интересна информация за нуждите на читателите на „Stuff”: 34% oт тях биха се радвали на завръщане на преносимите телевизори, а значително мнозинство от анкетираните (65%) купуват повечето си електронни продукти чрез Интернет. 25% от потребителите пазаруват в магазините на централните търговски улици, а едва 3% купуват електронни играчки и потребителска техника от местния супермаркет. Tези навици са отражение на предварителните проучвания, които хората правят преди да купуват. Фактът, че Sony застана начело на класацията, е доказателство, че основните й ценности намират отражение във всичките й продукти и това е довело до избора на потребителите.