Е-търговия и екология са сред успехите на ЕС

Инициативите на ЕС за защита на потребителите в интернет и в областта на екологията бяха отличени от Европейската комисия в равносметката за 2009 година.

ЕС проведе мащабна проверка на сайтовете за продажба по интернет на електронни изделия и самолетни билети и ги задължи да спазват правата на потребителите. При покупката на самолетен билет например, тези сайтове трябва да посочат допълнителните разходи – като такса за използване на кредитната карта – в самото начало на транзакцията, и в никакъв случай не могат да ги прибавят след това към цената на резервацията.

В областта на мобилните телефони, изпращането на SMS и входящите и изходящи обаждания, когато клиентът се намира в друга европейска страна, вече са по-евтини, отбелязва Комисията.

Съюзът бе активен и в областта на екологията. По-специално бяха въведени нови правила за ограничаване на емисиите на вредни изпарения от бензиностанциите, както и за употребата на пестициди.

ЕС е в челните редици и в борбата срещу изменението на климата. Бяха приети серия мерки за ограничаване на потреблението на енергия от използвани в ежедневието уреди като електрическите крушки с нажежаема жичка, които постепенно ще бъдат заменени от икономични крушки. Очаква се тези мерки да доведат до намаляване с повече от 12 % на годишното потребление на електрическа енергия в ЕС до 2020 г.

Тази година бе белязана от последиците от финансовата криза. Комисията подчертава, че ЕС е работил с всички сили за ограничаване на тяхното въздействие в Европа, благодарение на план за възстановяване, целящ запазване на заетостта и спестяванията.

Действията на ЕС в областта на солидарността също бяха многобройни. Съюзът отпусна помощ от 500 млн. евро на Италия, за да помогне на региона Абруцо, пострадал от земетресение през април 2009 г. И накрая, ЕС остава най-големият донор на помощи за развитие в света, борещ се активно срещу бедността и глада.

Коментар