Таблетите преживяват най-големия спад в историята си

Таблетите обикновено са в неизгодна позиция между компютрите и смартфоните
(снимка: CC0 Public Domain)

Световният пазар на таблети възлиза на 33,2 милиона броя през третото тримесечие на 2023 г., което е спад от 14,2% – най-големия в историята на тази категория компютърни устройства – в сравнение със същия период на миналата година, сочат данни на IDC.

Но въпреки продължаващия спад в продажбите, на пазара се наблюдават някои положителни тенденции. В периода юли-септември, в сравнение с предходните три месеца, глобалните доставки на таблети са се увеличили с 18%.

През първите три тримесечия на тази година пазарът на таблети регистрира най-силния спад в историята си, а тримесечието преди Нова година най-вероятно няма да бъде много по-различно, поради липсата на фундаментални подобрения в макроикономическа ситуация, коментира IDC.

Проектите и покупките на ИТ оборудване се отлагат за 2024 г. „За съжаление, таблетите винаги са се оказвали в неудобна позиция между компютрите и смартфоните и това продължава да има отрицателно въздействие върху пазара”, поясни Джитеш Убрани, мениджър изследвания в IDC.

Най-успешните производители обаче осъзнаха, че таблетите работят най-добре в комбинация с компютър или смартфон, отколкото вместо тях. “Така че очакваме други производители на таблети да последват примера с по-унифицирани услуги и софтуер, въпреки че това ще отнеме известно време”, допълни Убрани.

Според данните на IDC, Apple остава лидер на световния пазар на таблети през третото тримесечие на 2023 г. с дял от 37,5%. Следват Samsung (18%) и Lenovo (7,9%). Huawei заема четвърто място в общото класиране (6,8%), следвана от Amazon (6,5%).

Анализаторите от Transparency Market Research очакват глобалният пазар на таблет компютри да расте с 8,1% годишно, достигайки 3,1 милиарда долара през 2031 г., повече от два пъти спрямо 2022 г. (1,5 милиарда долара). Според експертите, продажбите ще растат поради преносимостта на таблетите и способността им да се справят с различни задачи, като работа с документи и електронна поща.

В допълнение, растежът на пазара се улеснява от сегмента на хибридните устройства, които могат да се трансформират от таблет в лаптоп и обратно, отбелязват анализаторите.

Коментар