Макар че не е сред лидерите в производството на литиеви батерии, японската компания Toshiba може да стане пионер в областта на високоволтовите батерии на базата на литий.
Прототип на такава батерия, разработен от Toshiba, има напрежение 5V и капацитет 1,5Ah, а също така поддържа бързо зареждане и обещава 6000 цикъла на зареждане/разреждане. Електрическите инструменти и превозни средства ще получат по-мощни автономни източници на енергия.
Съвременните литиеви батерии имат работно напрежение под 4 V. От самото начало на изобретяването на литиевите батерии се води борба за увеличаване на напрежението, което да осигури повишена мощност и капацитет.
Стъпка напред от 4V на 5V и дори повече с течение на времето ще направи батериите още по-привлекателни от гледна точка на практическата им стойност, отбелязва PV Magazine.
Революционната батерия на Toshiba се базира на катод с ниско съдържание на кобалт и никел. Анодът е направен от ниобиев титанов оксид (NTO). Катодите са произведени по такъв начин, че да потискат образуването на газ в батерията, което е основна пречка за направата на високоволтови литиеви батерии.
Прототипът демонстрира впечатляваща устойчивост на износване – позволява до 6000 цикъла на зареждане и разреждане без значителна загуба на капацитет. „При тестване батерията демонстрира високо напрежение над 3V, бързо зареждане до 80% капацитет за 5 минути, висока мощност и отличен експлоатационен живот дори при 60 ℃”, казват разработчиците от Toshiba.
Литиевите клетки с високо напрежение ще вдъхнат нов живот на електрически инструменти, електрически превозни средства и други устройства, които изискват висока мощност, съчетана с дълго време на работа.
Специално за електрическите превозни средства ще бъде разработена по-голяма батерия от показаната като прототип, обещава Toshiba. Новият продукт обаче няма да се появи в продажба до 2028 г.
А как е при -20С