Тъмен облак надвисна над централата на Google в Маунтин Вю, Калифорния, след като компанията се оказа получател на порой от оплаквания за 3G покритието на своето ново отроче – смартфона Nexus One.
Най-големият проблем в случая е в това, че потребителите не знаят към кого да се обърнат за помощ. Те не са наясно дали да звънят на производителя на телефона HTC, на доставчика си T-Mobile или пък на самата Google.
Android-базираният Nexus One определено не е първият телефон, тръгнал към пазара с летящ старт и "порязан" от проблеми с лошото мрежово покритие. Такъв проблем има и Apple iPhone още откакто се появи на пазара.
За разлика от Apple обаче Google никога досега не е била в позицията да трябва да предлага обслужване и техническа поддръжка по начин, различен от този при търсещите машини. Една част от проблема произтича и от това, че Google не ползва дистрибуторска мрежа, а сама продава телефона си чрез свой уеб-сайт, така че устройството пристига при купувача без доставчик на мрежова услуга и без договор.
Оплакванията във форумите се въртят главно около две неща – пълна липса на 3G услуга или постоянно превключване между 3G и EDGE мрежа. Потребителят, стартирал пороя от оплаквания, казва, че няколко пъти е препращан от HTC към T-Mobile и обратно, като и двете компании си прехвърлят горещия картоф една на друга.
От Google твърдят, че са запознати с казуса и работят за отстраняването му, като междувременно благодарят за търпението на потребителите, подали сигналите за проблема.