AI следи безопасността на японския влак-стрела

Kria K26 SOM е компактна вградена платформа „всичко в едно” с AI възможности
(снимка: AMD)

Японският оператор на скоростни влакове JR Kyushu използва система-на-модул (SOM) AMD Kria K26 за автоматизиране на инспекцията на линиите. Това решение, базирано на изкуствен интелект, замества традиционните методи за инспектиране пеша на дългите много километри коловози. Технологията подобрява скоростта, цената и точността на инспекцията, за да отговори на строгите изисквания на Япония за железопътна безопасност.

Влаковете-стрела на JR Kyushu работят на огромна територия, обхващайки над 2340 километра железопътни линии, като се движат със скорости до 260 км/ч. Безопасността е приоритет номер едно на компанията, изискващ щателни проверки на ж.п. линиите, извършвани на определени интервали.

За да повиши ефективността и точността на оценките, JR Kyushu избра базирано на AMD решение  на фирмата Tokyo Artisan Intelligence (TAI), което използва високоскоростна обработка на изображения с разширени AI възможности за откриване и проверка на разхлабени болтове и други проблеми с по линиите.

„С новото решение на TAI и AMD успяхме да подобрим ефективността на конвенционалната инспекция на коловози и очакваме по-нататъшни подобрения в ефективността на инспекцията чрез бъдещи функционални подобрения”, каза Казухиро Сакагучи, заместник-ръководител в инженерен отдел на JR Kyushu.

В основата на решението за инспекция на линията е кутия за изчислителна обработка на изображенията, прикрепена към количка, която инспектира релсите със скорост от 19 км/ч. Кутията разполага с високоскоростна камера, която използва Kria K26 SOM за AI-подпомогната обработка на изображения.

Kria K26 SOM е компактна вградена платформа „всичко в едно”, която интегрира изработен по поръчка AMD Zynq UltraScale+ MPSoC с DDR памет, енергонезависими устройства за съхранение на данни, модул за сигурност и алуминиев радиатор за разсейване на топлината.

„Най-важната полза от AI в този случай беше намаляването на разходите”, каза Хироки Накахара, съосновател и главен изпълнителен директор на TAI. „Замяната на конвенционалния метод за проверка на коловозите пеша с колички доведе до драматично подобрение на оперативната ефективност”.

Програмируемостта, издръжливостта и вградената интелигентност на базираното на AMD Kria SOM решение също го правят адаптивно към уникалните и променящи се условия, география и нужди на територията и пътниците на JR Kyushu. Тъй като железопътните линии са монтирани в естествена среда, способността за актуализиране на Kria SOM, за да отговаря на ежедневно променящите се природни условия, е от решаващо значение и гарантира инвестициите.

Коментар