Технологичната компания Accenture подписа споразумение за придобиване на GemSeek – доставчик на услуги за анализиране на потребителското преживяване, който помага на бизнеса да разбира своите клиенти чрез изследвания, анализи и прогнозни модели, използващи AI (изкуствен интелект). Подробности за сделката не бяха оповестени.
Придобиването e първата инвестиция в България и поредна в световен мащаб от страна на Accenture Song –технологична творческа група, която работи с данни и AI, за да помага на клиентите да разрастват бизнеса си и да отговарят на очакванията на потребителите.
По-рано Accenture Song придоби Work & Co, Rabbit’s Tale, ConcentricLife, Fiftyfive5 и The Stable. Компанията планира инвестиция от 3 млрд. долара в изкуствен интелект, с цел подпомагане на организации от различни сфери да подобрят своята оперативна дейност на всяко едно ниво.
Основана през 2011 г. в България от местни експерти, GemSeek предлага услуги в областта на сложните анализи на големи масиви от данни, управлението на програми за клиентско преживяване и разработката на собствени технологични продукти в сферата.
Компанията помага на бизнеси в различни индустрии – телекомуникации, здравеопазване, потребителски стоки и финансови услуги – да реализират пълния потенциал на своите програми за управление на потребителското изживяване, да развиват трайни взаимоотношения с клиентите си и да подобрят приходите и оперативната си ефективност.
Прогнозите сочат, че глобалният пазар за анализ на клиентското преживяване ще нарасне от $9,5 милиарда през 2022 г. до $37 милиарда през 2032 г. Accenture Song и GemSeek се ангажират да помогнат на бизнесите да реализират тези възможности чрез по-добро разбиране на представата на клиента за една марка и създаване на потребителски ориентирани решения, базирани на данни.
„Широките ни познания в анализа на клиентското преживяване допълват богатия опит на Accenture в областта на данните и изкуствения интелект. Уверени сме, че общата ни ангажираност ще ни даде повече възможности да предлагаме напълно интегрирано разбиране за потребителите и иновативни решения, носещи добавена стойност за бизнеса в световен мащаб”, коментира сделката Петко Тинчев, главен изпълнителен директор на GemSeek.
Със седалище в София и над 170 служители, работещи на територията на България и Обединеното кралство, GemSeek ще стане част от Accenture Song, увеличавайки нейния потенциал за обслужване на клиенти в Европа, Близкия изток и Африка. При присъединяването си, експертите от GemSeek ще станат първите служители на Accenture Song в България, заедно със служителите от Технологичния и Оперативния център, които в момента са над 1100.
Поздравления на GemSeek