“Мобилният облак” – пазар за $9,5 млрд. през 2014

Мобилните приложения, базирани „в облака“, ще ще донесат приходи в размер на близо 9,5 милиарда долара през 2014 година, според ново проучване. Този така обещаващ пазар ще се развива добре в резултат на потребността от конвергирани услуги и услуги за съвместна работа, широкоразпространеното приложение на широколентови комуникации, както и внедряването на нови технологични решения като и или смарт-картови уеб-сървъри (SCWS).

Изследването е на Juniper Research и сочи, че корпоративните приложения ще са основният източник на постъпления през следващите пет години. Бизнес-потребителите ще се постараят да капитализират способността на доставчиците на PaaS (Platform as a Service) да предлагат скалируеми и гъвкави решения за съхранение на данни.

Все пак в доклада за облачните приложения и услуги се предупреждава, че много корпоративни потребители все още са предпазливи и неохотни по отношение доверяването на чувствителната фирмена информация на трети страни. Това не е без основание, като се има предвид, че 42% от случаите на пробив в чувствителната информация включват участие на трета страна, например аутсорсинг-доставчик.

Масло в огъня наливат и зачестяващите случаи на пробиви в големи масиви корпоративни данни – фактор, който повишава тревожността. Нещо повече, с налагането на новата „облачна“ тенденция се появяват и нови – „облачни“ рискове за сигурността.

Според авторите на доклада за доставчиците на облачни услуги е задължително да гарантират, че достъпът до потребителските данни и съхранението им са достатъчно сигурни. В същото време доставчиците трябва да сторят това такъв начин, че всички процедури в това отношение трябва да са напълно прозрачни за клиента.

Коментар