Нов портал за е-услуги обещава ефективност

14 електронни услуги за гражданите и бизнеса ще бъдат предоставяни през нов портал, обяви днес Министерството на транспорта, ИТ и съобщенията. До края на годината броят им трябва да достигне 100 услуги.

Новият портал трябва да се превърне в единно и единствено място в интернет, откъдето българските физически и юридически лица да ползват електрони услуги – те не бива да бъдат препращани из уеб-страници и портали на различни институции и администрации.

Новият портал ще обедини всички пилотни и не-пилотни вече стартирани електронни услуги, които различни администрации от различни нива са започнали да предоставят и към момента предлагат съвсем ефективно. Отделно от това към него постоянно ще се добавят нови услуги.

Използването на голяма част от услугите ще става чрез електронен подпис. Едно удостоверение за електронен подпис струва около 30 лева. Като се има предвид, че всяка услуга иначе би струвала средно 7-9 лева и че човек не ползва електронните услуги еднократно, гражданите ще имат сметка да си купят е-подпис и да се възползват от портала, подчерта Първан Русинов, зам.-министър в МТИТС, отговорен за информационните технологии.

Няколко пъти сме били свидетели на официално стартиране на електронното правителство, но все без осезаем резултат, обясниха от ведомството на нарочна пресконференция. Милиони левове са похарчени нахалос, без да има реално работещи услуги. Отчасти причината за това е, че за електронното правителство отговаряха различни институции – бившето Министерство на държавната администрация и административната реформа, Държавната агенция за информационните технологии и съобщенията – координацията между тях не е била добра. Само за последните 3 години са похарчени над 28 милиона лева за инициативите на е-правителството.

Сега неговото развитие е концентрирано у един отговорник – МТИТС и от ведомството са категорични, че това ще им позволи да задействат дългоочакваните е-услуги и да ги превърнат в реалност, която да облекчава живота на всички.

По отношение на спестяването, което е-услугите могат да осигурят, от МТИТС представиха елементарна сметка, свързана с услугата по издаване на удостоверение за адрес. Над 180 хиляди души са ползвали такава услуга през миналата година. Като се вземат предвид административните разходи за услугата, загубеното време, разходите за транспорт на всеки гражданин, общата стойност възлиза на над 1,8 млн. лева, посочиха от МТИТС.

Приблизително такава е сумата, инвестирана за интегриране на съществуващите у нас електронни услуги и интегрирането им в новия портал за електронно правителство.

по темата: „Нов портал за е-услуги обещава ефективност”

добавете коментар...

  1. :-@

    Имаме елекронно правителство … дрън, дрън. Електронния подпис ще го преглътнем. ЗАЩО трябва да си купи човек Прозорци, за да ползва услугата коята му се полага. Явно не е достатъчно да си редовен данъкоплатец, а трябва да се наливат непрекъснато пари и в една бездънна яма – Майкрософт. Поредната подигравка към хората, които искат да живеят в нормална държава.

  2. Ghost

    egov.bg работи само с Internet Explorer – ползва CAPICOMM

    а http://www.nra.bg не работи, препраща към портал за е-услуги, където се лог-ваш с цифров подпис, после те препраща към други сайтове, половината от които са неработещи , а другата половина си искат собствен login и парола .

    Колеги , технически сайт сте, спрете да преписвате прес съобщенията както не-техническите медии и се опитайте да потествате сайта преди да пишете хвалебствия , един подпис струва 20 лв / година …

    реално в нито една медия не съм видял реалното състояние на тези велики е-портали, някой да е влязъл , да се е убедил, че работи 🙂

  3. :(

    Портала за нищо не става. Твърде объркан.

  4. :)

    Линк???

Коментар