Продажбите на iPhone зациклят, докато Android расте

Активациите на iPhone рязко падат в САЩ, докато при Android се наблюдава ръст
(снимка: CC0 Public Domain)

Битката между iOS и Android за надмощие при мобилните устройства продължава. Докато Apple пуска нови модели iPhone всяка година, производители като Samsung, Xiaomi и Oppo всячески се опитват да увеличат пазарния си дял. Но изглежда приливът се обръща. Скорошен доклад сочи, че пазарният дял на активираните iPhone е достигнал ново дъно, докато Android доминира. Ето подробностите.

Докладът на CIRP разкрива значителен спад в активациите на iPhone в САЩ, в сравнение с Android. Активирането – процесът на регистриране на нов телефон в Apple – е ключов показател за пазарния дял. Последните данни показват, че делът на Apple в новите активации на смартфони в САЩ е спаднал до нива, невиждани от шест години.

Според доклада, процентът на нови активации на iPhone в Съединените щати рязко е намалял през последната година. Докато през първите две тримесечия на 2023 г. той e бил 40% от всички активации на смартфони, сега е спаднал до 33% – през първото тримесечие на 2024 г. Спадът сигнализира за нарастващ пазарен дял на устройствата с Android, на които сега се падат 2 от всеки 3 нови активации на смартфони.

Тази статистика бележи най-ниския процент активации на Apple от 2017 г. насам. CIRP предполага няколко възможни фактора за промяната в низходяща посока. Първият е усещането за липса на нови функции в последните модели iPhone, което не дава достатъчно стимул на потребителите да надградят до нов iPhone.

Друга причина е, че телефоните, които хората вече използват, все още са доста подходящи за целите им. Дори собственик на iPhone 11 може да използва телефона си пълноценно, без сериозни проблеми. Стабилният, постоянен дизайн също е обезсърчил хората да сменят своите айфони.

Коментар