Рекламодателите в системата на Google ще могат да създават завладяващи визуални ефекти в своите промоции, използвайки генеративен изкуствен интелект, благодарение на нови AI инструменти, които компанията обяви вчера.
Сега онлайн рекламодателите могат да се възползват от това, което Google нарича “визуален профил на марката” при търсене – то дава по-богати резултати за заявки, включващи името на марка или търговец на дребно, съобщи компанията на годишната си конференция Google Marketing Live. Марките могат също да включват продуктови видеоклипове и резюмета в рекламите си.
Миналата седмица Google обяви планове да промени страницата си с резултати от търсенето, за да даде приоритет на функция, наречена „AI преглед” (AI Overview), която използва изкуствен интелект, за да обобщава информацията в горната част на страницата с резултати от търсенето.
Този ход на интернет гиганта може да изтласка органичното съдържание и рекламите по-надолу в страницата с резултати от търсене, което потенциално ще доведе до трус за издателите и рекламодателите, отбелязва CNBC в репортаж за нововъведението.
Google поясни, че ще има реклами в рамките на AI прегледа и, че те ще бъдат подходящи както за заявката, така и за информацията. Публикациите ще бъдат ясно обозначени като „спонсорирани”. Рекламите включват опции за “виртуално пробване” (virtual try-on) – технология, която Google пусна миналата година с избрани търговци на дребно.
„Всичко, което един търговец трябва да направи, е да предостави шепа висококачествени изображения на обувките си под различни ъгли и ние ще използваме нашите усъвършенствани AI техники, за да създадем 360-градусов изглед на техните обувки”, поясни Google в блог публикация.
Google не уточни колко спонсорирани места ще показва в AI прегледа за всяка очаквана AI заявка или как ще решава какво да представя там. Говорител на Google съобщи, че нововъведението “започва с малък тест в САЩ”.
Междувременно Alphabet, компанията-майка на Google, отчете възстановяване на рекламния си бизнес тази година след спад през 2022 г. и бавно нарастване през 2023 г. Общите приходи се покачват с 15% през второто тримесечие, най-бързото разрастване от началото на 2022 г.
Според данни на компанията, през миналия месец се наблюдават увеличени реализации (конверсии) на рекламата от клиенти, използващи генеративни AI инструменти в настройката „Максимална производителност” (Performance Max).
Компанията твърди, че предоставя на рекламодателите повече инструменти за редактиране на изображения и, че Google AI ще генерира повече визуални опции и „контекст” за техните реклами.
Например, ако потребител търси „краткосрочно съхранение” и щракне върху реклама за съоръжение за съхранение, Google AI може да препоръча размер на единица за съхранение и опаковъчни материали, като същевременно предоставя връзки към уебсайтове.