ChatGPT спечели първия си голям корпоративен потребител

Генеративният AI започва да навлиза в работната среда на големи корпорации
(снимка: CC0 Public Domain)

Консултантската компания PwC се съгласи да стане първият риселър на AI разработчика OpenAI и най-големият корпоративен потребител на изкуствения интелект ChatGPT.

В сряда PwC, одиторската фирма от “Голямата четворка”, подписа споразумение с подкрепяната от Microsoft фирма за изкуствен интелект OpenAI, за да предложи на служители и клиенти ChatGPT Enterprise, бизнес-фокусираната версия на нейния генеративен AI чатбот, съобщи CNBC.

За първи път OpenAI се споразумя за модел на препродажба на своите популярни продукти с изкуствен интелект – губещата компания все повече търси начини да печели пари от AI.

Споразумението ще „разшири нашата технологична екосистема, ще внесе GenAI по-дълбоко в нашето предприятие и ще ни позволи да мащабираме възможностите на AI в бизнеса, за да стимулираме ускорено въздействие за клиентите”, заяви PwC в блог публикация.

Сделката ще позволи на служители и клиенти на PwC да получат достъп до най-актуалните инструменти от OpenAI, включително неговия модел ChatGPT-4o и нови възможности, фокусирани върху глас и изображение.

„Позиционирани в челните редици на моделите на OpenAI и като първата компания, която обяви интеграция [на ChatGPT] в своята практика, ние сме в уникална позиция да помогнем на клиентите да използват ChatGPT Enterprise за по-добри и по-бързи начини на работа”, казаха от PwC.

Компанията ще достави лицензи за ChatGPT Enterprise на повече от 100 000 служители – 75 000 в САЩ и 26 000 в Обединеното кралство, според The ​​Wall Street Journal, който по-рано съобщи за сделката. PwC не уточнява броя на служителите, които ще използват ChatGPT Enterprise.

„Като възприемаме ChatGPT Enterprise в нашата работна сила, ще пренесем опита си от първа ръка в AI трансформацият на клиентите, допълвайки нашите одиторски, данъчни и консултантски услуги с широк набор от бизнес и индустриални решения”, заявиха от PwC.

PwC не разкрива финансовите условия на сделката. Тя е първата компания със споразумение за препродажба на продуктите на OpenAI. Разработчикът, подкрепян от Microsoft, губи стотици милиони долари, поради огромните изчислителни разходи, свързани с генеративния AI.

OpenAI все повече се обръща към премиум абонаменти и корпоративни продажби като начин да печели пари от AI. През февруари 2023 г. компанията пусна платена версия на ChatGPT, наречена ChatGPT Plus. По-късно, през август, OpenAI стартира ChatGPT Enterprise, версия с по-висока сигурност на своя чатбот, насочена към бизнеса.

Сделката, обявена в сряда, е част от по-широко навлизане на PwC в сферата на изкуствения интелект. През април миналата година PwC обяви, че възнамерява да инвестира 1 милиард долара за три години, за да разшири и мащабира възможностите си в AI.

Компанията разкри, че разработва персонализирани GPT, за да помогне на служителите си да преглеждат данъчни декларации, да генерират отговори на предложения, отчети и табла за управление.

PwC също така помага на своите клиенти да ускорят внедряването на генеративен AI, като е идентифицирала над 3000 случая на вътрешна употреба в различни индустрии.

Коментар