Stadler Polska ще ни достави 35 електрически влака за 642,5 млн. лв. 

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков обяви успешното приключване на преговорите за 35 електрически мотрисни влака (снимка: Министерство на транспорта и съобщенията)

Министерство на транспорта и съобщенията приключи преговорите и избра изпълнител на доставката на 35 електрически мотрисни влака, съобщи министър Георги Гвоздейков по време на Green Transition Forum 4.0.

Подвижният състав ще бъде купен със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. За изпълнител е избрана полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o.” Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца.

Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката. „Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори”, уточни Гвоздейков.

По неговите думи, министерството полага усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост. „Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата”, припомни Гвоздейков. Готов е първият локомотив и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София.

През април беше подписан договор за доставка на 7 двуетажни влака, с възможност да бъдат поръчани още 3, така че бройките да се увеличат до 10. „Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип „пуш-пул”, които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове”, уточни министърът.

България ще може да реализира почти 100 млн. лева финансов ресурс за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата, съобщи Гвоздейков. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море.

Министърът посочи като неотложно решаването на проблемите с товарния трафик в страната. „Този казус няма да изчезне дори когато влезем в сухопътния Шенген, защото България не е предприела в миналото стъпки за изграждането на буферни паркинги”, каза Гвоздейков.

Той призова представителите на транспортния бранш съвместно да се търсят начини за решаване на въпроса, както и възможни варианти за европейско финансиране по тази инициатива.

Коментари по темата: „Stadler Polska ще ни достави 35 електрически влака за 642,5 млн. лв. ”

добавете коментар...

  1. :o)

    Колко пъти правим 2 напред, 3 назад?
    Колко пъти се “купуваха” влакове и няма ни един?
    Всяко министърче дойде, направи си далаверката и обществената поръчка
    после идва друго правителство, сделката се спира и се почват нови преговори
    Тая баница не свършва….

Коментар