Националната кампания „Бъди грамотен”, която образователният портал Академика БГ организира съвместно с М-Тел, ще постави началото на поредица от инициативи – част от социалната политика на компанията през 2010 година.
Фокусът ни тази година са образованието, грамотността и съхраняването на родния език, обяви днес по време на Световния GSM конгрес в Барселона Андреас Майерхофер, главен изпълнителен директор на Мобилтел. Целта е да се провокира интересът на младите хора към езика като средство на общуване, което във времето на новите технологии все повече се случва с помощта на мобилните комуникации. Как технологиите променят езика и какво е значението на това да бъдеш грамотен, са темите, към които компанията иска да привлече общественото внимание.
Затова М-Тел застава зад кампанията „Бъди грамотен”, чиято цел е да поощри доброто владеене на българския език. В рамките й ще бъдат организирани състезания за нивото на грамотност в 60 училища в цялата страна. В тях ще се включат ученици от 1 до 12 клас. Знанията на участниците ще бъдат проверявани с тестове, съобразени с преподавания учебен материал. Проявите са интерактивни с шоу и игрови елементи, които биха създали у децата интерес към правописа.
През пролетта кампанията ще бъде разширена с открити сесии на обществени места в големите градове. По този начин желаещите от всички възрасти ще имат възможност безплатно да проверят до каква степен владеят книжовния български език.
Образователната линия ще бъде застъпена и в традиционната грантова програма на М-Тел, чийто старт ще бъде даден през април. Телеком лидерът ще даде възможност на неправителствени организации да кандидатстват с проекти, които предлагат решения за повишаване на грамотността сред българското население и за съхраняването на родния език.
Образованието беше акцент и в презентацията на йорданската кралица Раниа – специален гост на тазгодишния Световен GSM конгрес в Барселона. Според нея чрез неограничените възможности, които предлагат телекомуникациите, образованието може да бъде достъпно за всеки един във всяка една точка на света.