LG Electronics обяви консолидирани приходи за второто тримесечие на 2024 г. в размер на 21,69 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 1,20 трлн. корейски вона. Това е 8,5% увеличение на приходите на годишна база и 61,2% ръст на оперативната печалба. Резултатите са рекордни за второ тримесечие в историята на корейската компания.
Основните двигатели на растежа са секторите на домакинските уреди и автомобилните компоненти, които постигат най-високите си тримесечни приходи до момента. Продажбите на LG Home Appliance & Air Solution Company и Vehicle component Solutions Company взети заедно, достигат 11,53 трлн. корейски вона, което е с 8,2% повече от предходната година.
Двете дружества също така отчитат рекордно високи оперативни печалби за второ тримесечие, възлизащи на 776,1 млрд. корейски вона, което представлява 45% увеличение на годишна база.
LG Home Appliance & Air Solution Company генерира приходи за второто тримесечие в размер на 8,84 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 694,4 млрд. корейски вона. В сравнение със същия период на миналата година, приходите са се увеличили с 11%, а оперативната печалба – с 16%, отбелязвайки най-високите приходи за едно тримесечие и най-силната оперативна печалба за второ тримесечие досега.
LG Vehicle component Solutions Company постига приходи за второто тримесечие в размер на 2,69 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 81,7 млрд. корейски вона. Приходите са се увеличили с 1% на годишна база, а оперативната печалба е положителна. Приходите за това тримесечие са най-високите за всяко тримесечие, а оперативната печалба е най-силната за второ тримесечие.
Въпреки временния спад на пазара на електрически превозни средства през този период, LG отбелязва растеж, като отговоря на повишеното търсене на инфотеймънт продукти в автомобилите и планира да продължи да разширява бизнеса си с автомобилни компоненти. Тази стратегия включва увеличаване на продажбите на нови примиум продукти, както и на решения за безопасност и удобство.
LG Home Entertainment Company отчита приходи за второто тримесечие в размер на 3,62 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 97 млрд. корейски вона. Приходите са се увеличили с 15% в сравнение със същия период на миналата година, благодарение на възстановяването на търсенето в Европа – ключов пазар за примиум OLED телевизори.
Продължава ръстът в бизнеса със съдържание и услуги на webOS. Въпреки това, оперативната печалба отбелязва спад поради увеличените разходи, включително нарастващите цени на LCD панелите.
Очаква се общото търсене на пазара на телевизори да отбележи лек ръст през третото тримесечие в сравнение с миналата година, като премиум OLED телевизорите ще се представят по-добре от пазара като цяло.
LG Business Solutions Company отчита приходи за второто тримесечие в размер на 1,46 трлн. корейски вона и оперативна загуба от 5,9 млрд. корейски вона. Приходите се увеличават с 9,9% на годишна база, благодарение на разширените продажби на стратегически продукти като LED табла, електронни бели дъски и монитори за игри.
Въпреки това, рентабилността е повлияна от увеличението на разходите, включително цените на LCD панелите, и продължаващите инвестиции в области на растеж като зареждане на електрически превозни средства и роботика.
21,69 трлн. корейски вона – на колко евро или лева е равно това?