MSI, или как се изгражда империя за лаптопи

„Ще продължим да инвестираме в сектора на гейминга”, казва Ерик Куо, изпълнителен вицепрезидент и генерален мениджър на подразделението за лаптопи (снимка: MSI)

Прочута със своите геймърски и премиум лаптопи, през 2024 г. тайванската компания MSI празнува 20 години в индустрията. През този период тя остана твърдо ангажирана с един основен принцип: потребителското изживяване е от първостепенно значение.

„Ще продължим да инвестираме в сектора на гейминга, да разширяваме дейността си в кампуси, да развиваме бизнеса си и да създаваме продуктови линии, за да отговаряме на нуждите на потребителите още поне 20 години”, каза Ерик Куо, изпълнителен вицепрезидент и генерален мениджър на подразделението за лаптопи.

За да отбележи юбилея, MSI обявява поредица от изложби – „MSIology: Изложба за 20-тата годишнина на лаптопите MSI”, която ще обиколи света през 2024 г. – на места като Корея, Полша, Индия, Италия, Виетнам, Япония, Испания, Франция, Съединените щати и други дестинации. Освен това компанията предложи ексклузивна оферта за насърчаване на продажбите с отстъпки и пакетни предложения.

Основана през 1986 г., историята на MSI е доказателство за устойчивост и адаптивност. Компанията започва с дънни платки и графични карти, които спечелиха признание в индустрията. Разнообразният потенциал на компютърната индустрия обаче доведе до разширяване на дейността на компанията в областта на преносимите компютри и системите.

През 2004 г. MSI пусна първия си лаптоп – M510C. Пътят обаче невинаги е бил лек. През 2009 г. в MSI смело повярвали, че преносимите и леки лаптопи ще доминират на пазара. Това довело до успешното разработване на X340 – най-тънкия лаптоп на пазара по това време. Но бързият възход на смартфоните и таблетите драстично променил потребителските навици, което поставило MSI пред трудно предизвикателство, което я подтикнало към стратегическа промяна.

Предизвикателствата често носят и нови възможности. Трудностите накарали MSI да преосмисли какво наистина искат потребителите. Ерик си спомня, че по това време играта World of Warcraft е била изключително популярна. При посещение на LAN парти в чужбина от MSI забелязват, че геймърите носят тежки компютри на събитието. А на тези геймъри всъщност им трябвал високопроизводителен компютър в по-компактна форма. Осъзнавайки потенциала на пазара на игри, MSI решила да се откаже от ценовите войни и да се съсредоточи върху разработването на висококачествени геймърски лаптопи за потребителите.

„Трябва да познаваш играчите, за да създаваш добри продукти”, казва Джеф Хунг, генерален мениджър на подразделението за преносими компютри за Югоизточна Европа (снимка: MSI)

Чрез приоритизиране на потребностите на геймърите и създаване на съответните продукти, MSI започнала да пуска един след друг геймърски лаптопи, които напълно отговаряли на изискванията на геймърите. Тази стратегия успешно утвърдила империята за лаптопи на MSI и до 2015 г. геймърските лаптопи на MSI достигнали най-голям пазарен дял в световен мащаб.

„Трябва да познаваш играчите, за да създаваш добри продукти”, казва Джеф Хунг, генерален мениджър на подразделението за преносими компютри на MSI за Югоизточна Европа.

Навлизането на пазара на игри, на непозната територия, било сериозно предизвикателство за вътрешната трансформация на компанията. Трябвало да убедят служителите си, че „игрите са бъдещето”. За целта те провели множество лекции и обучения, за да помогнат на всички да разберат гейминг атмосферата и тенденциите в социалните медии. Това било в рязък контраст с традиционния подход към компютърните изследвания и разработки.

Благодарение на тези усилия, служителите дори започнали да стриймват на живо и да си взаимодействат с други играчи онлайн. Този обучителен процес помогнал на служителите да приемат работата си лично, което от своя страна оказало положително влияние върху клиентите и потребителите и затвърдило присъствието на марката MSI дълбоко в съзнанието им.

Когато става въпрос за проектиране и създаване на продукти, Джеф е категоричен, че преди пускането на продукт на пазара е необходимо да се направи задълбочено проучване на потребителските нужди и осъществимостта на продукта на пазара. Този период може да варира, но след като насоката бъде потвърдена, MSI се справя с всичко – от концепцията на продукта, дизайна на софтуера и хардуера до производството в собствените си заводи.

Този интегриран подход позволява на компанията бързо да коригира характеристиките на продуктите въз основа на обратна връзка, като винаги дава приоритет на гледната точка на потребителя, което безспорно е ключов фактор за техния успех.

Ако има един скорошен лаптоп, който се откроява, Джеф изтъква модела, създаден в сътрудничеството с Mercedes-AMG. Обсъждането на партньорството започна преди пандемията. Въпреки забавянията, те възобновили дискусиите през 2022 г., а AMG никога не е обмисляла друг партньор. Така успешно създават Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V – едно съчетание на визията на двете марки за съвършенство. Този лаптоп получи одобрението на потребителите и пожъна различни награди.

Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V съчетава визията на двете марки за съвършенство
(снимка: MSI)

В отговор на нарастващото търсене на преносимост сред геймърите MSI наскоро пусна на пазара портативния ръчен геймърски компютър Claw. Джеф вярва, че съвременните технологии позволяват интегрирането на високопроизводително оборудване в малък корпус.

Освен лаптопите за игри MSI разширява дейността си и в други области. Компанията представи серията Creator, която е проектирана да осигурява висока производителност, прецизност и възможности за многозадачна работа, за да могат творците да разгърнат своята креативност по всяко време и навсякъде. Серията Business and Productivity пък съчетава производителност, преносимост и сигурност на данните, като предлага функции и безпроблемна интеграция с корпоративни среди.

Коментар