Apple отново е под обстрел в Европейския съюз. Новите условия за разработчиците на мобилни приложения за iOS предизвикаха критики от участниците на пазара. Това е война, която не стихва.
Spotify и други компании критикуват актуализираните условия на Apple за разработчици в ЕС, считайки ги за несъвместими с изискванията на Закона за цифровите пазари (DMA).
Както е известно, DMA задължава големите технологични платформи да гарантират честна конкуренция, включително като предоставят на разработчиците алтернативни методи за плащане в приложенията.
В началото на годината Европейската комисия определи първите стъпки на Apple за прилагане на DMA като недостатъчни. В отговор американският ИТ гигант представи актуализирани условия, които предлагат на разработчиците три опции:
- използване на платежната система App Store;
- свързване на алтернативни платежни системи;
- поставяне на връзки към външни ресурси.
Новите правила на Apple обаче включват допълнителни такси:
- 5% за първа продажба на дигитални стоки и услуги в рамките на една година след инсталиране на приложението;
- 10–20% за магазинни услуги.
С оглед на тези цифри, критиците казват, че комисионните на Apple остават високи. Например, продажбите на приложения се таксуват със 17% (или 10% за членовете на App Store Small Business) плюс 3% такса за обработка на плащането.
Spotify призова Европейската комисия да ускори разследването си, да въведе ежедневни глоби и да наложи правилата на DMA. Сега европейските регулатори ще трябва да преценят дали последните предложения на Apple отговарят на законовите изисквания.