Вместо да изнасят ИТ процеси към външни доставчици, западноевропейските компании предпочитат да увеличават собствения си специализиран персонал, сочи ново проучване на Forrester Research.
Изключение прави Великобритания, където аутсорсингът е изключително популярен.
Приоритети за бизнеса в Западна Европа са запазването на работната сила и спазването на трудовите норми. Това се потвърждава и от нивото на индийския експорт на ИТ услуги, който се оценява на около 5 млрд. евро, или само 5% от западноевропейския пазар на ИТ обслужване.
За последното тримесечие, над половината от приходите на най-голямата индийска компания за аутсорсинг Tata Consultancy Services (TCS) идват от САЩ. Около 18,5% са приходите от ИТ услуги във Великобритания и само 10,7% от останалите страни в Западна Европа.
Въпреки географската близост и културните сходства, общият експорт на ИТ услуги от Източна към Западна Европа не превишава 500 милиона евро.
Същевременно, най-големите европейски транснационални компании се ориентират към аутсорсинг на ИТ дейности, заради нарастващата конкуренция от страна на американски корпорации, които ползват евтини офшорни услуги.