TechNews.bg
АктуалноАнализиКорпоративниНовини

Професиите, които извличат най-много ползи от AI

Използването на генеративен изкуствен интелект на работното място се е удвоило през последната година (илюстрация: предоставена от Microsoft)

Ново проучване определи кои професии вече усещат ползите от изкуствения интелект (AI), по-специално спестяването на време. Професионалистите от сферата на киберсигурността, разработването на продукти, продажбите, техническата поддръжка, маркетинга и връзките с обществеността съобщават за най-голяма ежедневна икономия на време, сочат резултатите от изследването на Microsoft.

Изкуственият интелект вече е реалност на работното място и променя начина, по който работим. Инструментите, които AI предлага, еволюират от средство за подобряване на ефективността до инструмент, който може да подпомага вземането на решения и творческите дейности.

Въпреки че в някои професии въздействието от внедряването на AI в рутинната дейност се усеща по-бавно, проучването на Microsoft показва кои професии вече извличат ползи от използване на изкуствения интелект. AI ускорява, улеснява и подобрява работата в тези професии.

Степента на подобрение се определя главно от две неща — вида на работа и количеството данни, които служителите използват. Дейности, които включват използване на големи обеми данни, като например анализиране на информация за клиенти, отбелязват най-голямо подобрение, благодарение на AI.

Служителите, работещи в сферата на киберсигурността, разработването на продукти, продажбите, техническата поддръжка, маркетинга и връзките с обществеността, са първите, които се убеждават в способността на AI да подобри ежедневната им работа. Изкуственият интелект им предоставя възможности за иновации, намалява повтарящите се задачи и позволява вземане на по-информирани и следователно по-бързи решения.

Киберсигурност

Съвременните нарастващи киберзаплахи изискват постоянно внимание и бърза реакция. Изкуственият интелект помага, като анализира големи обеми от данни, разпознава модели и идентифицира проблеми в реално време. Това позволява на специалистите по ИТ и киберсигурност да се съсредоточат върху планирането и по-бързото реагиране на заплахите. AI може също така да автоматизира задачи като наблюдение на заплахите и справяне с първични инциденти, освобождавайки експертите за по-сложни разследвания и решения.


Продажби

В сферата на продажбите изграждането на силни взаимоотношения и сключването на сделки са от ключово значение за успеха. AI трансформира продажбите чрез бърз анализ на данните на клиентите и персонализиране на имейлите. Това помага на търговските представители да се съсредоточат върху ключови задачи и да отделят повече време за изграждане на взаимоотношения с потенциалните клиенти.

Обслужване на клиенти

Служителите в сферата на обслужването на клиенти използват AI, за да рационализират взаимодействията, да разрешават запитвания по-ефективно и да подобрят цялостната удовлетвореност на клиентите. Предприятията, които са внедрили чатботове с изкуствен интелект, споделят, че се справят ефективно с рутинни запитвания, като освобождават служителите за работа по по-сложни случаи.

Маркетинг и връзки с обществеността

В областта на маркетинга и връзките с обществеността AI помага да се идентифицират нови тенденции и възможности чрез анализиране на големи обеми данни. Той може да ускори изпълнението на задачи като проверка на тенденциите в сферата на SEO оптимизацията, изготвяне на съдържание, извършване на пазарни проучвания и планиране на пускането на продукти на пазара.

AI също така показва как съдържанието се приема в медиите, като спестява време и позволява на специалистите по връзки с обществеността да се съсредоточат върху творческата си работа, гарантирайки емоционална близост между крайния продукт и човешките възприятия.

Влияние на AI върху пазара на труда


Използването на генеративен изкуствен интелект (GenAI) се е удвоило през последната година, като трима от всеки четирима души вече използват AI на работното си място, според доклада Work Trend Index Report, изготвен съвместно от Microsoft и LinkedIn.

Индексът на тенденциите в сферата на труда също така е в синхрон с тенденцията в LinkedIn, която сочи, че броят на членовете на платформата в световен мащаб, които са добавили умения за работа с изкуствен интелект като ChatGPT и Copilot в своите профили, нараства 142 пъти.

Повече от половината от анкетираните млади хора заявяват, че новите технологии са от съществено значение за решенията им за кариера, което показва, че уменията и достъпът до AI ще бъдат от съществено значение за привличането и задържането на най-добрите таланти в близко бъдеще.

Въпреки че 79 % от ръководителите признават значението на AI за бизнеса, а 66% от тях твърдят, че не биха наели човек без умения в областта на изкуствения интелект, в голяма част от организациите все още липсват официални стратегии за AI, което означава, че служителите използват свои собствени инструменти за AI на работното място.

“От решаващо значение е компаниите да внедрят стандартизирани и готови за предприятията инструменти за изкуствен интелект, както и да осигурят цялостно обучение, за да гарантират едновременно сигурно и ефективно неговото използване”, каза по този повод Калин Димчев, мениджър на Microsoft за регион „Адриатикс” и България.

още от категорията

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Microsoft: ще спрем разработката на суперинтелект, ако стане опасен

TechNews.bg

1 коментар

Българин 03/09/2024 at 00:07

Ползи няма. Има съкращения.

Отговор

Коментари