Нужни са нови бизнес модели на телеком пазара

Нови бизнес-модели са потребни на българския телеком пазар, за да могат доставчиците и операторите да осигурят на потребителите възможно най-добрите предложения. Има основание да се очаква, че в обозримо бъдеще ще станем свидетели на съюзяване между фирми с различно естество на технологичния бизнес, които по един или друг начин са свързани с бизнес-телекомуникациите – най-вече ИТ фирми и телекоми. Това стана ясно по време на конференцията на IDC „Корпоративни комуникации и съвместна работа“. Семинарът започна тази сутрин в столичния гранд-хотел София.

В последните години в света на технологиите се наложи понятието „обединени комуникации“. Най-често зад този израз се крие идеята за софтуерни технологии, които използват наличната у бизнесите интернет свързаност, за да осигурят комплект от приложения за съвместна работа в реално време – пренос на глас (по IP), споделяне на документи и едновременна работа по проекти, моментален обмен на съобщения (месиджинг).
Практиката показва, че най-доброто решение за бизнес-комуникации често е смесица от различни системи. Миксът от настолни приложения за обмен на съобщения, облачни услуги и традиционни PBX дава на бизнеса най-добрия микс за бизнес-общуване.
Нуждата от обединяване на различните технологии и конкретни решения доведе до няколко знакови партньорства в бизнеса, посочи Нели Вачева, управител на IDC България. Interoute и Microsoft например обединиха сили, за да предложат комбинация от софтуер и комуникационен капацитет за бизнес-комуникации. По подобен начин световните корпорации Amazon и Siemens се съюзиха, за да предоставят интегрирано решение за съвместна работа за корпоративни потребители.
Можем да очакваме все повече и повече алианси от този вид, включително и в България. Тяхната роля ще е да осигурят на бизнес-потребителите различни комбинации за гарантиране на фирмените комуникации на приемлива цена, посочи Нели Вачева.
Не всички бизнес-модели, които възникват в световен мащаб, са приложими в България. На родния пазар ще са необходими нови бизнес-модели за предлагане на модерните концепции за бизнес-организацията. Те ще се базират на партньорства и респективно на съчетаване на технологии от различни сфери, най-вече сближавайки двете сфери, които до този момент се възприемат като отделни – телкомуникациите и ИТ.

Коментар