Над половината служители вече са хибридни – работят от различни места

Трите най-големи ползи от хибридната работа са гъвкаво работно време, гъвкава работна среда и гъвкаво планиране, посочи Томас Милър от Jabra (снимка: TechNews.bg / от АСБИС Академия)

Бизнесът вече се случва във виртуалното пространство. Показателно е, че потребителите на софтуера Microsoft Teams се увеличиха близо 20 пъти за няколко гоидини, за което способства и пандемията – от 13 милиона през 2019 г. до 250 милиона през 2022 г., заяви Томас Милър, мениджър на компанията Jabra за регионите CEE, CIS, Украйна и Грузия, във видеоконферентен разговор по време на дилърската конференция АСБИС Академия в Свети Влас този уикенд.

Над половината (51%) от служителите са хибридни – тоест работят и в офиса, и дистанционно. 43% остават напълно в офиса, а 6% работят само отдалечено, разказа Милър, позовавайки се на статистически данни.

Хибридното означава микс от няколко физически места – в офиса, у дома или на трето място, например споделен офис или кафене. Трите най-големи ползи от хибридната работа са гъвкаво работно време, гъвкава работна среда и гъвкаво планиране.

Хибридният работник се нуждае от няколко задължителни неща: гъвкавост, колаборация и концентрация. Осигуряването на условия за концентрация остава основен проблем, защото разсейващите фактори са налице, включително когато човек работи от дома.

От друга страна, служителите имат очевидни мотиви да присъстват в офиса. Такива се лесното общуване с колеги, подходящата работна станция и, разбира се, нуждата от социализация, която повечето хора изпитват.

Новият стандарт за хибридна работа изисква служителите да разполагат с продукти за всеки стил на работа, подчерта Томас Милър. Такива са продуктите на Jabra, която е част от датската GN Group, специализирана в няколко области, включително разработка на професионално аудио.

Продуктите за хибридна работа на Jarba са проектирани да посрещнат за нуждите на бизнес потребителите (снимка: TechNews.bg / от АСБИС Академия)

Jabra е един от новите партньори на АСБИС България и продуктите ѝ вече са достъпни за потребителите у нас. Портфолиото на компанията включва слушалки, устройства за видеоконференции (спикърфони, камери, видеобар системи), софтуер и услуги. Всички те са проектирани да посрещнат нуждите на бизнес потребителите.

Коментар