Десетки хиляди електрически автомобили Nissan Leaf подлежат на изтегляне от пазара, поради съображения за безопасността. Японският производител обяви, че високоволтовата батерия е склонна към прегряване по време на бързо зареждане.
Собствениците на такива електромобили са посъветвани да не използват бързо зареждане, докато компанията не предприеме всички необходими мерки.
Изтеглянето засяга 23 887 превозни средства, произведени между 29 август 2018 г. и 3 ноември 2020 г., с възможност за зареждане чрез конектор CHAdeMO.
Nissan Leaf може да консумира до 62,5 kW при 500 V и 125 A. Протоколът за бързо зареждане CHAdeMO 2.0 позволява до 400 kW при 1000 V и 400 A.
Leaf идва с 40 kWh или 60 kWh батерия за моделната година 2025, която вероятно ще бъде последната от това поколение. По-малката батерия отнема 40 минути, за да достигне 80%, докато версията SV Plus достига 80% за около 60 минути.
При 240 V зареждането отнема 11,5 часа. Както Leaf S, така и Leaf SV Plus се доставят с вградено зарядно устройство с мощност 6,6 kW.
В момента най-достъпното електрическо превозно средство с батерии в Съединените щати, Nissan Leaf от 2025 моделна година, започва от цена $28 140 преди отстъпката за EV.