Тойота: натискът за забрана на ДВГ колите е недалновиден

Тойота, най-голямата автомобилна компания в света, е по-предпазлива в подхода си към електрическите превозни средства от други производители (снимка: CC0 Public Domain)

Японският гигант Тойота развива широка гама от автомобили, включително ДВГ, хибриди, електрически и дори водородни. В скорошно изявление шефът на най-големия производител на коли в света заяви, че предпочита автомобили с бензинов двигател и предупреди, че пълното преминаване към електрически превозни средства ще унищожи милиони работни места. 

Акио Тойода, председател на Тойота, бивш главен изпълнителен директор и член на семейството-основател на компанията, смята, че натискът от страна на правителствата и производителите за забрана на автомобилите с двигатели с вътрешно горене е недалновиден, отбелязва Carscoops.

Според него, бъдеще, фокусирано единствено върху електрическите превозни средства, ще унищожи милиони работни места, особено в онези компании, които използват технологии за двигатели с вътрешно горене. Нещо повече, Акио Тойода призна, че харесва автомобили с бензинови двигатели.

„В японската автомобилна индустрия са ангажирани 5,5 милиона души. Сред тях има такива, които отдавна работят с двигатели с вътрешно горене”, каза Тойода, цитиран от Ройтерс. „Ако електрическите превозни средства станат единственият избор, включително за нашите доставчици, тези хора ще загубят работата си”.

Тойота, най-голямата автомобилна компания в света, е по-предпазлива в подхода си към електрическите превозни средства от други производители. Това помага на бизнеса на японския гигант, тъй като глобалните продажби на електромобили се забавят и Тойота  се възползва от търсенето на разширяващата се гама от хибриди, включително на основния си пазар в Съединените щати.

Компанията защитава така наречената „многопътна” стратегия за постигане на нулеви въглеродни емисии, която включва производство на електрически превозни средства, хибриди, автомобили с водородни горивни клетки и други технологии за задвижване.

През януари Тойода заяви, че електромобилите ще заемат най-много 30% от световния пазар, а останалото ще бъдат хибриди, автомобили с водородни горивни клетки и ДВГ. Той не посочи срокове за тази прогноза.

Тойода коментира състоянието на индустрията пред репортери при откриване на бюст на баща си Шоичиро Тойода, който почина миналата година, в университета Нагоя в централна Япония.

Шоичиро управляваше Toyota през 80-те години на миналия век, когато компанията промени глобалния автомобилен пазар, отнемайки господството на Детройт. Под негово ръководство компанията пусна на пазара луксозната марка Lexus и хибрида Prius.

Коментар