Еко-защитниците и активистите не използват достатъчно огромния потенциал на интернет технологиите, за да привлекат поддръжници. Така смята Шон Ли, един от авторите на сайта Green Living ("Зелен живот") и разсъжденията му си струват вниманието, предаде GreenTech.bg.
Човечеството е постигнало огромен прогрес, но в същото време все повече пренебрегва и ощетява природата, в която живее. Технологичният напредък е с цената на унищожаване на дивата природа и нашите съжители на планетата, казва Ли.
Миналото и по-старите култури, които не са чак толкова технологично развити, имат какво да ни научат за хармонията с природата и за устойчивия живот. Колкото повече човек се вглежда в добрите примери, толкова повече уважава природата, смята Шон Ли.
Но думата е за медиите и комуникацията. Традиционните медии, вестници, списания и телевизия, разчитат предимно на еднопосочна комуникация – един малък кръг хора предава послание на широката публика. Авторите на посланията са малко, получателите им – много.
С развитието на интернет това се промени, особено с появата на социалните мрежи. Хората взаимодействат помежду си и всеки може да бъде изпращач и получател на послание. За съжаление, казва авторът на Green Living, малко еко-активисти осъзнават потенциала на това средство за общуване.
Рядко еко-организациите разчитат на съвременните средства за общуване, макар че последните са мощен инструмент за разпространяване на идеи и каузи. Разчита се предимно на старото поколение медии, докато все повече млади хора са в интернет и в социалните сайтове.
С джаджи като смартфоните, с които човек може да е постоянно онлайн, електронните комуникации могат да бъдат най-силното, най-влиятелно средство за популяризиране на добрите идеи. Хората с еко-съзнание по света трябва да осъзнаят този потенциал съвсем скоро и да променят начина, по който популяризират идеите си и повишават запознатостта на хората.
Би коствало известно мисловно усилие на човек да измисли и реализира една успешна кампания в социална мрежа. Но една добре проектирана вирусна кампания, черпеща от потенциала на вирусния маркетинг, може да достигне до милиони хора по света и да осигури безрезервна подкрепа, казва Ли.