
HX19e е идеален за изкопни дейности в градската инфраструктура
(снимка: Hyundai Construction Equipment Europe)
Корейският производител Hyundai Construction Equipment Europe обяви първия си електрически минибагер. HX19e ще дебютира на изложението Bauma 2025 от 7 до 13 април в Мюнхен. Машината тежи 2296 кг, когато е оборудвана с пълна кабина и батерия с голям капацитет.
Компактната машина е предназначена за изкопни дейности в градската инфраструктура, за озеленяване и градинарство, както и за прокопаване на тунели и мазета. Освен това, тя е подходяща и за различни общински дейности, включително поддръжка на гробищни паркове и спортни съоръжения.
HX19e ще се предлага с избор от два литиево-йонни батерийни пакета с капацитет 32kWh и 40kWh – почти двойно повече от капацитета на някои конкурентни машини, заявиха от Hyundai. Батерията с капацитет 40kWh поддържа до 6,7 часа работа на минибагера, а кратко презареждане по време на почивката ще осигурява възможност за използване през цялата смяна.
Машината е оборудвана с широко използвания конектор Тип 2, което позволява на потребителите да използват съществуваща инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Интелигентното вградено зарядно устройство може да се използва със захранване 110V или 230V, като осигуряваи пълно зареждане от само 4,8 часа за по-малката 32kWh батерия и шест часа за 40kWh.
HX19e е оборудван и с конектор REMA DIN 320, който позволява бързо зареждане при наличие на захранване от 380V и 44V. В този случай пълното презареждане може да отнеме само 2 часа за по-малката батерия и 2,5 часа за по-големия модел.
Батериите захранват 13kW електромотор, който от своя страна задвижва хидравлична система с отворен център. Това осигурява сходна производителност с дизеловия минибагер HX19A на Hyundai, който се задвижва от 12,1kW двигател. Машината разполага със същата сила на откъсване на кофата от 16 kN, както и с малко по-голяма сила на откъсване на рамото от 9,4 kN.
Максималната дълбочина на копаене е 2340 мм, а максималният обхват на копаене е 3940 мм. Тъй като управлението на батерията е от съществено значение за оптималното използване на една електрическа машина, HX19e ще се предлага стандартно с петгодишен абонамент за Hi-Mate. Това ще осигури на клиентите възможност за дистанционно наблюдение и ще направи управлението на автопарка по-ефективно.
HX19e тежи 2296 кг, когато е оборудван с пълна кабина и батерия с голям капацитет
(снимка: Hyundai Construction Equipment Europe)
Биоразградимото хидравлично масло Panolin VG46, което е част от стандартното оборудване, намалява риска от замърсяване в случай на разлив. С липсата на консумативи за дизеловия двигател, като моторно масло и филтър, горивни и въздушни филтри, разходите за обслужване и поддръжка ще бъдат значително по-ниски, в сравнение с дизеловия модел.
Hyundai ще предлага машината само с четири избираеми опции. Това ще включва избор между кабина или сенник, както и двата капацитета на батерията. Всички модели ще имат високи стандартни характеристики, включително предпазни клапани на хидравличните цилиндри на основната стрела, рамото и булдозерния нож. Двупосочната спомагателна хидравлична система позволява машината да се използва с редица прикачни устройства и има хидравлика за допълнителен бърз съединител.
HX19e е оборудван и с LED светлини на стрелата и въртяща се сигнална лампа, MP3 радио с USB връзка и седалка на оператора с механично окачване.
Производството на тази иновативна електрическа машина ще започне през април 2025 г. Очаква се електрическият минибагер да привлече вниманието на компании за отдаване на техника под наем и строителни фирми, които желаят да въведат използването на машини с нулеви емисии.
Липсата на изгорели газове и намаленият работен шум правят HX19e решение за работа в градски условия, за озеленяване и общински поръчки, наред с работа във вътрешността на сгради и тунели – както за целите на строителството, така и за разрушаване.