
Българските предприятия с вносно-износни операции възприемат дигиталните платежни решения (снимка: CC0 Public Domain)
Българските малки и средни предприятия (МСП) все по-често избират платформи за дигитални разплащания за подпомагане на международните си операции, сочи статистика на доставчика на валутни услуги и международни плащания iBanFirst България.
Офисът на компанията регистрира обем на международните трансакции в размер на 424 млн. евро през 2024 г., което представлява 83% увеличение на приходите на годишна база, след като компаниите обработват по-големи суми чрез платформата.
„България е един от най-динамично развиващите се пазари по всички ключови показатели, което отразява високата оценка на комбинацията от най-съвременни технологии и местен човешки опит”, коментира Деан Тодоров, мениджър за България в iBanFirst.
Китай, Турция и Румъния се открояват като водещи търговски дестинации, подчертавайки разширяващата се международна бизнес мрежа на България, отбелязват от компанията.
„Тъй като все повече български предприятия се занимават с вносно-износни операции или се фокусират върху трансгранична експанзия, те възприемат съвременни дигитални платежни решения, които им позволяват по-бърз достъп до световните пазари, по-ефективна работа и значителни икономии на разходите”, каза Пиер-Антоан Дюсулие, главен изпълнителен директор на iBanFirst.
По неговите думи, „изключителните резултати” на компанията в България показват, че все повече местни предприятия възприемат иновативни платежни решения и безпроблемно ги интегрират в своите операции.