Meta може да загуби милиарди от митата срещу Китай

Китайските платформи за търговия може да намалят разходите си за реклама във Facebook, заради митата, наложени от САЩ (снимка: CC0 Public Domain)

Meta, собственикът на Facebook и Instagram, рискува да загуби 7 милиарда долара приходи от реклама през 2025 г., поради по-строгите търговски мита, наложени от администрацията на Доналд Тръмп срещу Китай.

Китайските търговци на дребно, включително Temu и Sheen, може да намалят рекламните си разходи във Facebook и Instagram на фона на търговския конфликт, което представлява сериозна заплаха за бизнеса на Meta, тъй като Китай остава вторият по големина пазар за компанията след САЩ.

Според годишния отчет, приходите на Meta в Китай през 2024 г. са били 18,35 милиарда долара, или повече от 11% от общите постъпления на компанията. Основни рекламодатели са търговските платформи Temu и Sheen и ако те намалят бюджетите си, това пряко ще се отрази на приходите на социалната мрежа.

Вече има признаци за намаляване на разходите за реклама. Temu съкрати бюджета си за промоции в САЩ, а позицията на платформата в Apple App Store рязко се влоши след въвеждането на тарифите, отбелязва CNBC. Ако тенденцията продължи, това ще доведе до значителни финансови загуби за Meta.

Ситуацията може да се влоши още повече, ако световната икономика навлезе в рецесия. Анализаторите предупреждават, че продължителен спад на фона на търговската война може да унищожи приходи от реклама на Meta в размер на 23 милиарда долара през 2025 г. и да намали печалбите ѝ с 25%.

„Meta е особено уязвима към съкращения на разходите от китайски рекламодатели”, коментира MoffettNathanson. „В случай на рецесия, компанията ще бъде изправена пред двоен удар: общ спад на рекламния пазар и целенасочено намаляване на инвестициите от Китай”.

След преизбирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ акциите на компанията паднаха с 19% до $499,36, но въпреки рисковете анализаторите поддържат препоръката „купуване” за акциите на Meta. Все още няма официални коментари от компанията, а отчетът за първото тримесечие ще бъде публикуван следващата седмица.

Коментар