Ще следим онлайн потребителските жалби

Европейски проект ще позволи на интернет потребителите да се информират относно движението и статуса на разглежданите им жалби от Комисията за защита на потребителите. Модернизацията ще помогне за запазване на 200 дървета годишно, като ограничи до минимум използването на хартия, и ще пести време и средства на потребителите, посочиха от КЗК.

Оптимизирането ще стане в рамките на проекта „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите”. Той се осъществява по Оперативна програма „Административен капацитет” и е съфинансиран от Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 600 711 лева. Новата система ще започне да функционира в началото на 2011 г.

През миналата година в КЗП са постъпили близо 12 000 жалби. Направени са близо 10 000 инспекции, като в 70% от тях са решени проблемите на гражданите, съобщи Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП. Това означава, че 7000 българи, потребители на стоки или услуги, са били заинтересовани да бъдат своевременно информирани за развитието на жалбите си, а доставянето на тази информация е отнемало ценно време, трудов и материален ресурс.

Ако някоя жалба се забави неоснователно дълго, гражданите своевременно ще могат да разберат кой служител на Комисията работи по нея. Персоналната отговорност пък ще бъде естествен стимул за служителите да повишат качеството на работата си.

За хората, нямащи достъп до Интернет, старата система за подаване на жалби на място ще продължи да функционира. "Като запазим и възможността гражданите да подават жалби по познатия начин, избягваме опасността да изолираме от процеса възрастните и социално слабите хора", уточни Иван Бъчваров.

Според последния отчет за работата на КЗП, българите страдат най-вече от негодна комуникационна техника като мобилни телефони или компютри. Жалбите за тези стоки представляват над 30% от всички подадени. Статистиката сочи също, че броят на жалбите, подадени по електронен път, е нараснал 6 пъти спрямо 2006-та година. Очакванията на експертите са с развитието на онлайн търговията в България, делът на жалбите, касаещи качеството на тази услуга, да се увеличи.

Коментар