Пускат първите у нас каси на самообслужване

Първите у нас каси на самообслужване заработиха в супермаркет от веригата ProМarket. Автоматизираното и локализирано за българския пазар решение IBM Selfcheckout затваря целия цикъл на пазаруване, без намесата на обслужващ персонал – клиентът маркира своята стока, поставя я в предназначено за целта място, плаща в брой или с карта за безналично плащане и получава своя фискален бон.

Инсталираните в ProMarket две сигнални каси ще обслужват клиенти с покупки до десет продукта, поясниха от изпълнителя на проекта – Mistral software.

Технологията Selfcheckout набира все по-голяма популярност в Европа и Америка. Много търговски обекти възприемат технологията, тъй като тя ограничава проблема с кражба на стоки и като цяло подобрява обслужването.

Всеки магазин, инвестирал в selfcheckout, увеличава броя на клиентите си заради интереса на купувача. Това допълнително спомага за по-бързата възвръщаемост на средствата. По прогнозни данни, инвестицията в selfcheckout е възвръщаема в рамките на 2 до 4 години.

Коментар