Apple отказа Microsoft и HP от таблетите, засега

Краят на април може да се окаже знаков за развитието на индустрията на таблет компютрите. Първо от Редмънт долетя новината, че Microsoft се отказа от по-нататъшна разработка на своя Courier. След това се разбра и, че HP се отказва от собствения Slate с операционна система Windows 7, пише techcrunch.com.

Според наблюдателите на пазара, Microsoft и HP са стигнали до извода, че няма да могат да конкурират епълския iPad, който задава нов вектор в развитието на мобилния пазар, така както това направи iPhone.
Дебютът на HP Slate се състоя в началото на тази година, по време на изложението за потребителска електроника CES 2010 в Лас Вегас. Таблетът с операционна система Windows 7 беше представен от CEO-то на Microsoft Стив Балмър.
По-късно за масовата публика станаха достояние и характеристиките на устройството – процесор Intel Atom Z530 с тактова честота 1,6 GHz, интегриран в чипсета графичен контролер, 1GB оперативна памет, поддръжка на Wi-Fi и Bluetooth, 3G и GPS. Таблетът трябваше да излезе на пазара с SSD 32 или 64GB.
Междувременно обаче HP изненадващо погълна Palm, известния разработчик на смартфони. Възможно е тази сделка да е оказала влияние върху решението на корпорацията да се откаже от Slate, предвид подготовката на бъдещи продукти на платформа WebOS.
Но са налице далеч по-основателни причини за изоставянето на Slate. Така например, времето за автономна работа на таблета е няколко часа и по този показател Slate отстъпва сериозно на iPad, който може да осигури на потребителите си повече от 10 часа в някои случаи.
Вероятно HP се е замислила и върху целесъобразността от използване на Windows 7, предвид големия разход на електроенергия на таблета. От Пало Алто няма официален коментар по въпроса.
Apple представи своя iPad в края на януари, като за пореден път разбуни духовете в индустрията. Устройството се явява тънък компютър-моноблок, придобил популярност като таблет. На практика, цялата му лицева част е заета от 9,5-инчов сензорен екран, който поддържа мултитъч функция.
iPad идва с достъп до услуги iTunes и App Store, както и с приложения за работа с офис документи. В допълнение, Apple отвори онлайн магазин за е-книги и пусна специално приложение за покупка и ползване на iPad като е-четец.

След анонса на Apple, множество други производители заявиха амбиции да се намесят на пазара с подобни устройства. Тайванската Asus, например, планира да пусне таблет през юли. Планове да атакуват пазара на таблети имат също Dell, Acer, Sony, Toshiba и дори Google с Android устройство.

Коментар